۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۴۲۷۶۸۴
رییس عقیدتی سیاسی گروه ۲۲ توپخانه ارتش:

شهدا تنها مصادیق عند ربهم یرزقون هستند

رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش در شهرضا، گفت: تعالیم قرآن مجید در بسیاری از مواقع بر افراد زیادی صدق می‌کند اما شهدا، تنها مصادیق عند ربهم یرزقون هستند.
شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی عاملی شامگاه امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز عملیات الله اکبر و حضور نیروهای گروه 22 توپخانه ارتش در این عملیات برگزار شد، عنوان کرد: در عملیات الله اکبر، مشارکت گسترده سپاه و ارتش، نمونه‌ای از وحدت نیروهای رزمنده در مقابله با دشمن متجاوز را به نمایش گذاشت.

 

وی در ادامه در تشریح جزئیات این عملیات، اظهار کرد: این عملیات در منطقه سوسنگرد به فرماندهی سرلشکر شهید مسعود نیاکی، فرمانده لشکر 92 زرهی نیروی زمینی ارتش مستقر در شهر اهواز، انجام شد.

 

مدیر عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش تصریح کرد: محل دقیق در سوسنگر، منطقه الله اکبر بود؛ به دلایل بسیاری از نظر نظامی و استراتژیک این منطقه برای انجام این عملیات مناسب تشخیص داده شد.

 

حجت الاسلام عالمی گفت: از جمله دلایل انتخاب این محل هراس شدیدی بود نیروهای عراق، از مبارزه و مقابله شدید نیروهای ایرانی در سال 1359 پیدا کرده بود؛ این موقعیت روانی کمک بسیار مناسبی برای رزمندگان اسلام بود.

 

وی اظهار کرد: عملیات آفندی الله اکبر با رمز یا رسول الله (ص) در منطقه های عملیاتی تپه های الله اکبر در شمال غرب سوسنگرد از تاریخ 31 اردیبهشت 1360 آغاز و 6 روز به طول انجامید.

 

رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش در خصوص یگان‌ها رزمی حاضر در این عملیات عنوان کرد: در این عملیات، 3 گردان از گردان‌های توپخانه گروه 22 توپخانه و یگان‌هایی از تیپ 55 هوابرد شیراز، لشکر 16 زرهی قزوین، لشکر 92 زرهی اهواز به همراه یگان پیاده سپاه اهواز و نیروهای شهید مصطفی چمران با پشتیبانی نیروی هوایی و هوانیروز شرکت کردند.

 

حجت الاسلام عالمی در تشریح دستاوردهای عملیات الله اکبر گفت: در این عملیات که با پیروزی رزمندگان اسلام به اتمام رسید، تپه های الله اکبر به تصرف رزمندگان اسلام درآمد و منطقه شحیطیه و حدود 100 کیلومتر مربع از اراضی شمال سوسنگرد آزاد شد.

 

وی با بیان این مطلب که«در این عملیات یگان‌های دشمن یعثی مستقر در منطقه کاملاٌ نابود شد» اظهار کرد: گروه 22 توپخانه ارتش در این عملیات با گردان 387 و گردان 322 و گردان‌های 333، 369 کاتیوشا، حضور داشت.

 

مدیر عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش در ادامه افزود: در این عملیات بیش از هزار و 200  نفر از افراد دشمن کشته و زخمی و اسیر، و بیش از هزار دستگاه تانک و نفربر آن، نابود شد./868/202/ب2

ارسال نظرات