۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۲۷۵۸۵
امام جمعه شهرضا:

ترویج شادابی معنوی در جامعه یک ضرورت است

امام جمعه شهرضا گفت: اسلام برای غم و اندوه مواقع خاصی را پیش بینی کرده است اما در سایر ایام سال جامعه به شادی و نشاط نیاز دارد، ترویج شادابی معنوی یک ضرورت است.
حجت االاسلام یعقوبی، امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا، با اشاره به فرارسیدن ایام ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) گفت: آن حضرت بهترین الگو برای جوانان و نوجوانان هستند، ایشان اسوه رشادت و ولایتمداری و پایداری در راه دین بودند.

 

وی تأکید کرد: سخنران و مجریان محافل دینی و مذهبی باید در این ایام ابعاد شخصیتی ایشان را برای نسل جوان و نوجوان جامعه تبیین کنند.

 

نماینده ولی فقیه در شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نزدیک بودن نیمه شعبان و ولادت امام زمان(عج) اظهار کرد: بهترین معروفات دعا برای تعجیل در فرج  امام زمان(عج) است.

 

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه افزود: در روایتی آمده است که هر کس خوشحال شود از اینکه جزء اصحاب امام زمان(عج) باشد، باید در حال انتظار باشد و انتظار به معنی تقوا و ورع و داشتن اخلاق نیکو است.

 

وی گفت: ورع از تقوا بالاتر است، کسی که ورع دارد، حتی از شبهات نیز اجتناب می‌کند؛ زمینه رشد و تعالی معنوی و کسب درجات عرفانی در جامعه فراهم است و تنها باید افراد از بسترهای ایجاد شده به بهترین شکل استفاده کنند.

 

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: جامعه ما به تقوا نیاز دارد، متأسفانه انجام بسیاری از کارها از سوی افراد نشان می‌دهد مردم جامعه در برخی موارد به تقوا و احکام الهی بی توجه هستند و از این جهت است که تهمت و افتار و زیاده خواهی در بین افراد زیاد شده است.

 

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به موقعیت مذهبی شهرستان شهرضا در سطح کشور اظهار کرد: شهرضا تنها شهر کشور است که در تمام طول سال به مناسبت‌های مختلف مجالس روضه و مولودی خوانی و جشن موالید ائمه(ع) در آن برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته در نیمه شعبان مراسم‌های گسترده‌ای از سوی هیئات مذهبی شهرستان برگزار می‌شده است و امید است که امسال نیز این مراسم‌ها به بهترین شکل برگزار شود.

 

نماینده ولی فقیه در شهرضا اظهار کرد: مردم ولایت مدار شهرضا در قالب هیئات و دستجات مختلف مذهبی با آذین بندی کوچه و بازار به صورت خودجوش، اعیاد مذهبی را برگزار می‌کنند.

 

حجت الاسلام یعقوبی با تأکید بر لزوم برگزاری برنامه مشترک شهرستانی در روز نیمه شعبان گفت: بسیاری از مردم علاقه دارند در اینگونه مراسم‌ها شرکت و با نذورات و خدمات خود، به خاندان رسالت عرض ارادت کنند، بنابراین لازم است این برنامه متمرکز شهرستانی نیز برگزار شود.

 

وی تأکید کرد: اسلام برای غم و اندوه مواقع خاصی را پیشبینی کرده است اما در سایر ایام سال جامعه به شادی و نشاط نیاز دارد، ترویج شادابی معنوی یک ضرورت است.

 

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: باید فضاهای مناسبی را برای شادابی و نشاط مردم ایجاد کنیم و بهترین موقعیت برای اقدام به این کار، موالید ائمه(ع) است، در این ایام مردم با عشق و علاقه‌ای که به اهل بیت(ع) دارند به خوبی در صحنه حاضر می‌شوند./868/202/ب3

ارسال نظرات