۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۲۶۴۴۷
بان کی مون:‌

دوست دارم گذرگاه های غزه همیشه باز باشد

دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد که آرزو دارد گذرگاه غزه همیشه باز باشد.
بان کی مون دبیرکل سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری رسا، دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن درخواست از مصر و رژیم صهیونیستی مبنی بر ضمانت رفت و آمد فلسطینی ها، افزود: دوست دارم برای بهبود وضعیت انسانی و شرایط سختی که فلسطینی های ساکن نوار غزه دارند، گذرگاه های این شهر همواره باز باشد.


بان کی مون تاکید کرد: ما می خواهیم که وضعیت انسانی در مرزهای نوار غزه بهبود یابد، به ویژه برای دانش آموزان و بیماران فلسطینی که به شدت نیازمند درمان یا آموزش هستند.


دبیرکل سازمان ملل با استقبال از اقدام مصر در بازگشایی دو روزه گذرگاه رفح، گفت: البته این اقدام قاهره پس از آن صورت می گیرد که این گذرگاه بیش از 85 روز بسته بوده است.


مون تاکید کرد: مصر از دوسال گذشته تاکنون، این گذرگاه را به صورت جزئی و ناپیوسته به مدت جمعا 42 روز بازگشایی کرده است.


این درحالی است که مقام های غزه تاکید کردند که بیش از 30 هزار نفر از جمله 9 هزار و 500 بیمار و دو هزار 700 دانش آموز چشم به بازگشایی گذرگاه رفح دوخته اند که بتوانند از مسیر رفح اجازه ورود به مصر را پیدا کنند.


گذرگاه زمینی رفح، نوار غزه را به مصر متصل می کند و مقام های مصری از جولای 2013 (تیر/مرداد 92) به انگیزه هایی که از آن تعبیر به امنیتی کردند، آن را به صورت نیمه کامل بستند و تنها به دلایل انسانی اقدام به بازگشایی این گذرگاه می کنند./982/ب103/د

منبع: ايرنا

ارسال نظرات