۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۴۲۵۷۱۶
 مدیر حوزه علمیه مازندران:

طلاب و روحانیان با عمل و رفتار خود به تبلیغ دین بپردازند

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب و روحانیان باید با عمل و رفتار خود به تبلیغ دین بپردازند، گفت: جامعه امروز توجه ویژه ای به اعمال و گفتار طلاب و روحانیان دارد، به همین دلیل رسالت یک طلبه و روحانی در شرایط امروز سنگین تر از هر زمان دیگری است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع کارکنان مدیریت این حوزه با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان، این ماه را ماه رسول الله دانست و گفت: در این ماه پرفیض، رحمت و معنویت الهی شامل حال بندگان مؤمن خداوند متعال خواهد شد.

 

وی با بیان این که ماه شعبان مقدمه ورود به ماه مبارک رمضان است، افزود: این ماه مبارک و پرفیض يکي از اين فرصت هاي ارزشمند و مناسب جهت رشد و تعالي روحي و معنوي انسان است.

 

حجت الاسلام طاهری فرصت ماه شعبان را براي تهذيب نفس و خودسازي و ورود در ماه مبارک رمضان بسيار مهم دانست و بر استفاده مطلوب از فضائل و بركات اين ماه تأكيد كرد.

 

وی با بیان این که ماه شعبان فصل نيايش، مناجات و تزکيه نفس است، خاطرنشان کرد: جايگاه ماه شعبان در نزد پيامبر اکرم(ص) چنان با عظمت بود که ايشان در کلامی فرمودند شعبان ماه شريفي است و آن ماه من است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که نباید از برکات الهی این ماه پرفیض غافل شویم، خاطرنشان کرد: نزول برکات خداوند در اين ماه وسيله تقرب سريعتر بندگان به سوي خداوند است که بايد با استفاده از لحظه هاي سرشار از معنويت و عبوديت اين ماه بزرگ، خود را براي دريافت فيوضات الهي ماه مبارک رمضان آماده کنيم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه شعبان ماه شعبان ماه استغفار و صدقه دادن است، گفت: باید از ظرفیت معنوی این ماه ارزشمند الهی تهذيب روح براي درک ماه خدا بهره گیریم.

 

وی با بیان این که در این ماه الهی باید با انجام اعمال سفارش شده با زدودن آلودگي ها از روح و جسم، انسان با فراغ بال و تزکيه نفس به ماه ميهماني خدا وارد شود، ادامه داد: اين ماه نويد بخش ولادت بسياري از ستارگان آسمان امامت و ولايت به ويژه ولادت ولي مطلق الهي حضرت ولي عصر(عج) است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به رسالت مهم طلاب و روحانیان در این ماه مبارک اشاره کرد و گفت: ماه شعبان بهترین فرصت برای بهره مندی معنوی طلاب است.

 

وی با بیان این که طلاب و روحانیان باید با عمل و رفتار خود به تبلیغ دین بپردازند، خاطرنشان کرد: جامعه امروز توجه ویژه ای به اعمال و گفتار طلاب و روحانیان دارد به همین دلیل رسالت یک طلبه و روحانی در شرایط امروز سنگین تر از هر زمان دیگری است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از اعمال مهمی که هیچ گاه از سوی امام راحل ترک نمی شد، خواندن زیارت عاشورا و مناجات شعبانیه بود، تصریح کرد: طلاب حوزه های علمیه باید به قرائت ادعیه ها توجه ویژه ای داشته باشند.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که خداوند متعال انسان را تنها برای عبادت آفرید، گفت: ماه های رجب، شعبان و رمضان ماه عبادت و راز و نیاز به درگاه خداوند متعال است.

 

وي در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره به این که يادآوري نيمه شعبان روز ولادت امام زمان(عج) گفت: نيمه شعبان هم نويد آمدن مصلحي را مي‌دهد که اسلام و مستضعفان حاکمان روي زمين مي‌شوند و اميدواريم که مردم با نزديک شدن به سيره اهل بيت(ع)و زمينه سازي هر چه بيشتر ظهور آن هم برپاكننده احکام و ارزش هاي ديني در جامعه باشند./950/202/ب2

ارسال نظرات