۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۴۲۴۳۰۵
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

حوزه در کنار اجتهاد باید انقلابی باشد

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: حوزه منبع نظریه پردازی و کار تحقیقی است اما در طول تاریخ حوزه هایی نیز بودند که فقط کار تحقیقی انجام می داند و انقلابی نبودند؛ حوزه در کنار اجتهاد باید انقلابی باشد و انقلابی بماند.
حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر صبح امروز به مناسبت روز معلم در مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه برازجان با اشاره با شأن و منزلت اساتید، گفت: معلمی شغل پیامبران است و زمانی که از آن به عنوان شغل انبیا یاد می شود این بزرگ ترین تقدیر خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه انبیا برای هدایت و یاد دادن مردم آمدند، ابراز داشت: آن چیزی که ما نمی دانستیم انبیا آمدند و آنها را به مردم یاد می دادند و در زمان کنونی این وظیفه سنگین بر عهده معلمان است؛ یاد دادن به تنهایی بخشی از کار را جلو می برد اما کافی نیست.

 

حجت الاسلام خدری بیان داشت: پیامبران حکمت و نحوه حکیمانه برخورد کردن و حکیمانه زندگی کردن را به مردم یاد می دادند.

 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به برخی بیانات شهید مطهری درباره شأن معلمی و مذکِری، گفت: معلم نقش یاد دهنده و مذکِر نقش یادآوری کردن را بر عهده دارد، مذکِر کسی است که انسان را از حالت غفلت بیرون می آورد و معلمی خوب است که مذکِر خوبی باشد.

 

وی افزود: در حوزه های علمیه معلم مذکر تربیت می شود که این بهترین حالت است؛ کسانی که در حوزه علمیه تربیت می شوند هم شأن معلمی و هم شأن مذکری دارند چراکه بخشی از وجود طلبه مذکِر بودن است.

 

حجت الاسلام خدری اظهار داشت: افزون بر معلم و مذکِر بودن، موعظه گر و موعظه پذیر بودن نیز در روحانیت باید وجود داشته باشد.

 

وی با اشاره به ارزشمند بودن کتاب های شهید مطهری تصریح کرد: در آن زمان عده ای قصد داشتند که کتاب های خود را به مردم غالب کنند که امام خمینی(ره) با بصیرت خود نگذاشت این عده با دسیسه های غیر اسلامی خود این کار را انجام دهند.

 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به ویژگی های شهید مطهری اظهار داشت: یکی از ویژگی های بارز این شهید مبارزه با کژ روی های اجتماعی بود که حرف های خود را صراحتاً عنوان می کرد؛ با توجه به اینکه در آن زمان عده ای به صورت نامحسوس فعالیت های غیر اسلامی می کردند اما شهید مطهری آنها را شناخت و نام منافقین را بر روی آنها نهاد.

 

حجت الاسلام خدری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره حوزه انقلابی گفت: منبع اجتهاد و تحقیق و پژوهش حوزه های علمیه است؛ حوزه منبع نظریه پردازی و کار تحقیقی است اما در طول تاریخ حوزه هایی نیز بودند که فقط کار تحقیقی انجام می دادند و انقلابی نبودند؛ حوزه در کنار اجتهاد باید انقلابی باشد و انقلابی بماند./203/833/ب1

ارسال نظرات