۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۲۴۰۲۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

اعمال و رفتار روحانی باید دعوت کننده مردم به سوی حق باشد

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان و علماي دين که دعوت کنندگان راه حق هستند، گفت: یک مبلغ دینی بايد داراي فضائل ديني و اخلاقي باشد و با اعمال و رفتار خود افراد را به راه حق دعوت کنند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه امروز در جمع مبلغان طرح هجرت غرب استان با بيان اين که روحانيت در خط مقدم تبلیغ دین در این عرصه خطير قرار دارد، گفت: کارنامه روحانيت آگاه و بصير در عرصه تبليغ دين کاملاً روشن است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين که خوشبختانه در نظام مقدس جمهوري اسلامي زمينه براي ترويج مباني ديني در سطح جامعه به خوبي فراهم است، خاطرنشان کرد: بايد از فرصت به وجود آمده در جهت نهادينه‌ کردن فرهنگ ناب اسلامي استفاده کنيم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مبلغان دینی بايد قداست کارشان را حفظ کنند، اظهار داشت: يک مبلغ ديني بايد داري فهم و معرفت علمي، اخلاقي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي باشد.

 

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: مبلغان و علماي دين که دعوت کنندگان راه حق هستند بايد داراي فضائل ديني و اخلاقي باشند و با اعمال و رفتارشان افراد را به راه حق دعوت کنند.

 

وی با بیان این که نخستین قدم يک روحاني و طالب علم بايد تواضع باشد، افزود: تواضع موجب تأثيرگذاري عملکرد و سخنان مبلغ ديني در مخاطبش مي شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی باید حضوری مستمر و اثرگذار در مناطق استقرارشان داشته باشند، گفت: یک روحانی باید ضمن شناسايي معضلات مناطق روستايي در راستاي تعامل بيشتر با مردم و ارائه راهکاري مناسب جهت رفع اين مشکلات گام بردارند.

 

حجت الاسلام صادقی همچنين از مبلغان دینی خواست تا در جهت ترويج نشاط معنوي، افزايش اميد و آگاهي و معرفي عملکردهاي خوب نظام جمهوري اسلامي و اهميت ولايت فقيه برنامه ريزي و سخنراني کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود، گفت: تبليغ ديني نيازمند ابزار و شرايط خاصي است، در يک تبليغ درست و صحيح بايد به چهار رکن پيام دهنده، پيام گيرنده، محتواي پيام و ابزار پيام توجه ويژه اي داشت تا بتوانيم بر روي مخاطب تأثير مثبتي بگذاريم.

 

وی با اشاره به اين که مبلغان به عنوان انتقال دهنده پيام ديني وظيفه سنگيني بر عهده دارند، گفت: رفتار و کردار يک مبلغ بايد به گونه‌اي باشد که سخنان او تأثير‌گذاري مناسبي داشته باشد.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب امروز برای تضعیف مبانی دینی ما از هر فرصتی استفاده می کنند، افزود: مبلغان ديني به عنوان کساني که مي خواهند از حدود و صغور فرهنگ ديني مرزباني کنند بايد با مسلح کردن خود به اطلاعات روز پاسخگويي به شبهات، انديشه هاي اسلامي را تقويت و گسترش دهند.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با بيان اين که سيره و روش ائمه معصومين(ع) بايد مورد توجه همگان به ويژه مبلغان قرار گيرد، گفت: بهره گیری از آن الگوها می تواند یک مبلغ را در مسیر تبلیغ مبانی دینی یاری دهد.

 

وی با بیان این که امروزه جامعه بيش از پيش نيازمند مبلغان و علماي دين است، گفت: اين افراد بايد با رفتار و عمل شايسته خود، موجب جذب افراد علاقه مند به تحصيل در حوزه هاي علميه شوند.

 

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: مبلغان ديني براي تبليغ مباحث ديني از مطالب پر محتوا که داراي سنديت تاريخي هستند استفاده کنند تا درک و فهم مباحث ديني براي افراد راحت تر شود.

 

وی يکي ديگر از راه هاي تبليغ مباحث ديني را آسان جلوه دادن دين و دينداري عنوان کرد و افزود: سخت گيري در مسائل ديني خلاف روايات است و نمی تواند اثرگذاری مناسبی را در پی داشته باشد./950/202/ب2

 

ارسال نظرات