۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۴۲۳۸۵۸
نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی:

رزمایش الی بیت‌المقدس اقتدار و توانمندی بسیجیان خراسان شمالی را به نمایش گذاشت

نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی با اشاره به برگزاری رزمایش دوروزه «الی بیت‌المقدس» در استان، گفت: برگزاری این رزمایش اقتدار، توانمندی و آمادگی نیروهای بسیجی استان را به نمایش گذاشت.
حجت الاسلام زحمت کش- نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام حسین زحمت‌کش، نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به حضور 7 هزار نیروی بسیجی استان در قالب 26 گردان در رزمایش الی بیت‌المقدس، اظهار کرد: حضور محکم و باصلابت بسیجیان استان در این رزمایش گواه اقتدار و توانمندی بسیج خراسان شمالی بود.

 

وی با بیان اینکه در این رزمایش دو روزه بخشی از آمادگی و قدرت نیروهای بسیجی استان به نمایش درآمد، اضافه کرد: شرکت پرشور بسیجیان در همایش الی بیت‌المقدس نشان داد که نیروهای بسیجی خراسان شمالی با بصیرت انقلابی و اسلامی و آمادگی کامل رزمی، برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی در زمینه‌های مختلف در صحنه حضور دارند.

 

حجت‌الاسلام زحمت‌کش خاطرنشان کرد: نیروهای بسیجی در طول هشت سال دفاع مقدس با روحیه بسیجی و شهادت‌طلبی جنگ را مدیریت کرده و دشمن بعثی را شکست دادند و به فضل الهی امروز نیز این روحیه و فرهنگ در بین اقشار گوناگون بسیج حکم‌فرما است.

 

وی ادامه داد: امروز روحیه بسیجی در سطح آحاد جامعه به ویژه در بین بسیجیان خراسان شمالی موج زده و گوشه‌ای از این روحیه و صلابت نیز در رزمایش دوروزه الی بیت‌المقدس به نمایش گذاشته شد.

 

حجت‌الاسلام زحمت‌کش با بیان اینکه برگزاری چنین رزمایش‌هایی، بسیجیان نسل جدید و جوانان کشور را با فداکاری‌ها، اخلاص و روحیه اسلامی و انقلابی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌کند، افزود: با ترویج و نهادینه شدن روحیه اسلامی و انقلابی در بین اقشار گوناگون جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان، دشمنان از نفوذ و رسیدن به اهداف شوم خود در این سرزمین ناامید می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه یکی از محورهای همایش الی بیت‌المقدس در استان خراسان شمالی بصیرت‌افزایی در بین بسیجیان بود، اضافه کرد: جوانان بسیجی با شور و شوق زاید‌الوصفی در این رزمایش شرکت کرده و نشان دادند که روحیه آن‌ها نیز همانند روحیه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

 

حجت‌الاسلام زحمت‌کش با تأکید بر اینکه می‌بایست از این روحیه پاسداری و آن را تقویت کرد، افزود: جوانان و بسیجیان شرکت‌کننده در رزمایش الی بیت‌المقدس حامل پیام‌های دینی، اخلاقی و بصیرتی بوده و از این پس هر کدام از آن‌ها در جامعه همانند سفیری در راستای بصیرت‌افزایی و معنویت‌زایی عمل می‌کنند.

 

وی با اشاره به لزوم ارتقای توان دفاعی و رزمی نیروهای حافظ کشور، نظام و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: تجربه ثابت کرده هرجا مقاومت و استقامت کرده و با تبعیت از فرمان امام و رهبری از حق دفاع کردیم مؤفق شده‌ایم استکبار جهانی را به زانو درآورده و به پیروزی برسیم اما انفعال و عقب‌نشینی در برابر دشمنان آن‌ها را جری‌تر کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه روحانیان نیز در برگزاری این رزمایش دو روزه نقش فعالی داشتند، از اجرای برنامه‌های گوناگون مذهبی، عقیدتی و معرفتی برای بسیجیان شرکت‌کننده در رزمایش از سوی روحانیان خبر داد.

 

حجت‌الاسلام زحمت‌کش با اشاره به اینکه در مدت دو روز برگزاری رزمایش، روحانیان به صورت مستمر در منطقه عملیاتی حضور داشتند، افزود: در رزمایش الی بیت‌المقدس در کنار برنامه‌های نظامی و دفاعی، برنامه‌هایی متعدد عقیدتی ازجمله نماز جماعت، دعای کمیل، زیارت عاشورا، تشکیل حلقه‌های صالحین و موارد دیگر با مشارکت روحانیان برای بسیجیان برگزار شد.

 

گفتنی است، رزمایش دوروزه الی بیت‌المقدس با هدف اجرای مأموریت دفاعی، امنیتی و امدادی بسیجیان، از صبح روز پنج‌شنبه، نهم اردیبهشت‌ماه با رمز «یا محمد رسول‌الله» به صورت هم‌زمان در شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی آغاز شد.

 

در این رزمایش 24 گردان بیت‌المقدس، یک گردان کوثر و یک گردان امنیتی امام علی (ع) شرکت داشته و بر اساس برنامه در این دو روز تاکتیک‌های ضد هلی برن، کمین و ضد کمین، عملیات تأخیری، مقابله با ناآرامی‌ها، دفاع از کوی و برزن، کنترل معابر وصولی، امداد و نجات و مردم‌یاری را اجرا کرده و به نمایش گذاشتند./9314/302/ب2

ارسال نظرات