۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۴۲۳۸۵۴
استاندار هرمزگان:

خلیج فارس گهواره تمدن عالم است

استاندار هرمزگان به سابقه تاریخی نام خلیج فارس و قدمت بیش از 2500 ساله آن اشاره کرد و گفت: قدمت این منطقه به حدی است که عده ای معتقدند خلیج فارس گهواره تمدن عالم است.
جادری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان،  جاسم جادری عصر جمعه در ششمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس که همزمان با ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد، به خصوصیات خلیج فارس در جنبه های گوناگون اشاره کرد و گفت: موقعیت اقتصادی و ژئوپولیتیک و خصوصیات متمایزی خلیج فارس جایگاهی ژئواستراتژیک به این منطقه بخشیده است.

 

وی خلیج فارس را نامی به جای مانده از کهن ترین منابع تاریخی دانست و افزود: خلیج فارس به عنوان یکی از مناطق عمده جغرافیایی و مهم ترین بخش جهان مورد توجه همگان قرار گرفته است.

 

استاندار هرمزگان با اشاره به توطئه ها و تحرکات موذیانه صورت گرفته از سوی برخی کشورها در سال های اخیر، گفت: این کشورها با استفاده از عناوین بی پایه و جعلی، نام همیشه فارس را مصادره به مطلوب می‌کنند.

 

جادری با اشاره به طول 3 هزار کیلومتری سواحل خلیج فارس و اهمیت استراتژیکی جزایر تنگه هرمز، ابراز داشت: کشور ایران بیشترین ساحل خلیج فارس شامل بیش از یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر را در اختیار دارد.

 

نماینده عالی دولت در هرمزگان به سابقه تاریخی نام خلیج فارس و قدمت بیش از 2500 ساله آن اشاره کرد و بیان داشت: قدمت این منطقه به حدی است که عده ای معتقدند خلیج فارس گهواره تمدن عالم است.

 

وی با اشاره به اعتبار نام خلیج فارس در نزد سازمان ملل متحد و سایر سازمان های بین المللی، تصریح کرد: تمامی نقشه ها و اطلس های معتبر تاریخی برای درج عنوان این منطقه از خلیج فارس استفاده کرده و  منابع حقوقی و اطلسی نیز همه بر نام خلیج فارس گواه می دهند.

 

جادری ضمن قدردانی از راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره خلیج فارس در بندرعباس، تأکید کرد:  در راستای تبیین بیشتر نام خلیج فارس باید از این فرصت استفاده کرد.

 

استاندار هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: امیدواریم برنامه های متناسب با خلیج فارس در تمامی روزهای سال برگزار شود و تشکیل این گونه همایش ها در جهت اثبات نام خلیج فارس مؤثر باشد./851/203/ب2

ارسال نظرات