۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۴۲۳۰۴۴
مدیر تبلیغات اسلامی بهار مطرح کرد:

رشد ۷۰ درصدی شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف

مدیر تبلیغات اسلامی بهار گفت: امسال تعداد معتکفان از رشد 70 درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده و تعداد شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف امسال 1863 نفر بوده است.
اعتکاف

حجت الاسلام محمد جمشیدی مدیر تبلیغات اسلامی شهر بهار در گفت‌وگو با خبر نگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره برگزاری مراسم اعتکاف در این شهر اظهار داشت: مراسم اعتکاف از طریق 18 مسجد در شهر بهار برگزار شد که به لطف خدا امسال استقبال خوبی نسبت به سال گذشته شد.

 

وی با بیان این مطلب که امسال تعداد معتکفان از رشد 70 درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است، گفت: تعداد شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف امسال 1863 نفر بوده است که از این تعداد 231 نفر را برادران و 1632 نفر را خواهران تشکیل داده اند.

 

حجت الاسلام جمشیدی ادامه داد: در این 18 مسجد تعداد 18 نفر مبلغ حضور داشتند که افزون بر مراسم دیگر هر روز سه نوبت نماز با حضور ایشان و سخنرانی امامان جمعه شهرهای بهار، صالح آباد، لاله جین و مهاجران برگزار می شد و دو مبلغ نیز از قم و تعدادی از علما همدان در این مراسم حضور داشتند.

 

مدیر تبلیغات اسلامی شهر بهار با اشاره به برنامه های فرهنگی صورت گرفته طی این مراسم، افزود: برنامه های فرهنگی مختلفی در این مراسم برگزار شد که از آن جمله می توان به بحث های قرآنی، زلال معرفت قرآنی اعتکاف، صحت قرائت قرآن کریم و نماز اشاره کرد.

 

وی افزود: از دیگر برنامه های فرهنگی که در این مراسم برگزار شد می توان به سخنرانی هایی در موضوع معرفت و سبک زندگی اسلامی و ایرانی و عفاف و حجاب و مبارزه با مواد مخدر، هم چنین برگزاری مراسم میلاد حضرت امام علی(ع) و وفات حضرت زینب(س) و جزء خوانی قرآن کریم از سوی قاریان و اعمال ام داوود، کرسی تلاوت و ختم قرآن به صورت دسته جمعی اشاره کرد.

 

حجت الاسلام جمشیدی درباره برنامه هایی که در زمینه آموزش قرآن کریم در حال برنامه ریزی است، گفت: جهاد آموزش قرآن یکی دیگر از برنامه هاست که با هدف توسعه فرهنگ قرآنی در حال برنامه ریزی است.

 

وی ادامه داد: این برنامه با هدف اصلی توسعه فرهنگ قرآنی در تمام ابعاد آن ازجمله آموزش روخوانی، قرائت، تجوید و ترتیل در نظر گرفته شده و با رایزنی هایی که صورت گرفته قرار است از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شود و تا 18 شهریور ماه به مدت سه ماه با همکاری همه ادارات و به صورت جهادی برگزار شود و در حال حاضر در مرحله شروع مقدمات آن هستیم.

 

مدیر تبلیغات اسلامی شهر بهار افزود: یکی از مهم ترین برنامه هایی که در مراسم اعتکاف گنجانده شد فرهنگ سازی در موضوع اقتصاد مقاومتی بود که درآن با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری به فرهنگ سازی در استفاده از کالاهای داخلی، عدم استفاده از کالاهای قاچاق و پرهیز از اسراف و حمایت از تولیدات داخلی بود است./302/979/ب1

ارسال نظرات