۱۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۶۹۱

شماره جدید فقه وحقوق منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ شانزدهمين شماره فصلنامه تخصصی فقه و حقوق منتشر شد.
فقه و حقوق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شانزدهمین فصلنامه تخصصی فقه و حقوق از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

این شماره فصلنامه دربردارنده مقالاتی چون بررسی فقهی- حقوقی تعیین نرخ سود بانکی به قلم سیدعباس موسویان، اجرای حدود در زمان غیبت نوشته احمد حاجی ده آبادی و نقض حقوق فلسطینی ها در نتیجه ساخت دیوار حائل به قلم ناصر قربان نیا به چاپ رسیده است.

نظام عدالت کیفری در انگلستان و ولز؛ سیاست و رویه به قلم نسرین مهرا، مطالعه تطبیقی مشروعیت تحصیل دلیل از طریق ضبط صدا و تصویر نوشته عباس تدین، دگرگونی های مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی به قلم محمد روح الامینی و روابط حقوقی طرفین اعتبارات اسنادی نوشته رحمان عمروانی از دیگر پژوهش‌های ارائه شده در شماره جدید فقه و حقوق است.

تبیین اصول و پی ساخت‌ها و مسائل فقهی و حقوقی اسلام و دفاع عالمانه و مستدل از آن، تبیین دانش‌های وابسته به فقه (فلسفه فقه، اصول فقه، مقاصد شریعت و دیگر دانش‌ها)، بررسی مسائل نوپدید و ارائه راه حلهای مبتنی بر مبانی نظام فقهی و حقوقی اسلام، مطالعه تطبیقی مکاتب و نظامهای حقوقی به منظور توسعه و تعمیق نظام فقهی و حقوقی اسلام و پاسخ گویی به شبهات مطرح و نقد و بررسی قوانین موضوعه و تلاش برای حل مشکلات حقوقی نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله اهداف این فصلنامه است.

گفتنی است، فصلنامه فقه و حقوق به زودی با امتیاز علمی، پژوهشی و با نام جدید (حقوق اسلامی) منتشر خواهد شد.

فقه و حقوق به صاحب امتیازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مدیر مسؤولی علی اکبر رشاد و سردبیری احمد حاجی ده آبادی به صورت فصلنامه منتشر می شود.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان را تسلیت عرض می کنم
هدیه به روحش فاتحه مع الصلوات
0
0