۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۳۸۷۲۷

مبلغ دینی باید سبک زندگی خود را اسلامی کند

استاد حوزه با تاکید بر لزوم خودسازی طلاب گفت: وظیفه اصلی یک طلبه این است که جامعه را از فساد نجات دهد و جامعه ای را بسازد که پذیرای امام زمان(عج) باشد، لذا یک طلبه موفق در امر تبلیغ باید سبک زندگی خود را اسلامی سازد.
تبلیغ

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از شبستان٬ نشست اخلاقی ویژه دانش آموختگان شامگاه گذشته(27تیر) با حضور حجت الاسلام رضا جعفری از اساتید و مبلغان شهرستان در سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن برگزار شد.

 

حجت الاسلام جعفری گفت: وظیفه اصلی یک طلبه این است که ادامه دهنده راه امام و ائمه اطهار باشد و اگر طلبه ای این دغدغه را داشته باشد می تواند در هر جمعی حتی جمع کوچک خانوادگی به امر تبلیغ و نشر دین بپردازد و اگر کسی این دغدغه را نداشته باشد، یک نقصان بزرگی است و ضربه سنگینی به جامعه وارد می کند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر طلبه بتواند فکر و اندیشه خود را اصلاح کند می تواند پیشرفت داشته باشد تصریح کرد: امروزه دشمن از طریق جنگ نرم می خواهد وارد کشور شود و کم کم در فرهنگ ما نفوذ کرده و آنرا تغییر دهد.

 

وی ادامه داد: یک طلبه و یک مبلغ باید در مرحله اول خودسازی کند تا بتواند پاسخگوی خوبی برای مردم باشد و کسی می تواند این کار را انجام دهد که درد دین داشته باشد تا تمام توانایی خود را در جهت تبلیغ دین به کار گیرد و نهایت تلاش را در این راه انجام دهد تا جامعه را از فساد نجات دهد و جامعه ای را بسازد که پذیرای امام زمان باشد، لذا یک طلبه موفق در امر تبلیغ باید سبک زندگی خود را اسلامی سازد.

 

حجت الاسلام جعفری گفت: در بحث اخلاق باید کاربردی عمل کرد، یعنی اینکه باید هر صنف هدف خود را مشخص نموده و برنامه ریزی داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: یک طلبه باید هدف خود را مشخص کرده و برای خود برنامه ریزی بلند مدت داشته باشد تا بتواند وارد جامع شود و وظیفه خود را به عنوان یک طلبه و مبلغ به نحو احسن انجام دهد، همچنین طلاب باید مدام درحال مطالعه باشند تا از لحاظ علمی پربار باشند./836/د102/ل

ارسال نظرات