۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۳۸۴۳۶
با هدف افزایش دانش مهدوی خانواده های حوزوی؛

دوره تخصصی مهدویت در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

مرکز خدمات، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی و بنیاد مهدی موعود(عج) تبریز به‌ منظور برگزاری دوره‌های تخصصی مهدویت ویژه خانواده حوزویان استان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،  صبح امروز جلسه مشترک مرکز خدمات و مرکز مدیریت استان آذربایجان شرقی و بنیاد مهدی موعود(عج) تبریز به‌ منظور برگزاری دوره‌های تخصصی مهدویت ویژه خانواده حوزویان استان برگزار شد و مقرر شد تا دوره تخصصی مهدویت ویژه خانواده حوزویان استان آذربایجان شرقی برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام سید ابوالفضل موسوی، مدیر مرکز خدمات آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت شناخت امام عصر(عج)، گفت: تمام شیعیان نیازمند این هستند که با امام زمان(عج) و مهدویت آشنا باشند و در خانواده طلاب به دلیل انتصابشان به سربازان امام زمان(عج) این نیاز بیشتر احساس می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه فاصله زیادی تا رسیدن به ابعاد عمیق مهدویت  داریم، افزود: شناخت مهدویت به‌ صورت گسترده و فراگیر، از ضروری‌ترین بایسته‌های مذهبی و فرهنگی جامعه ما و یا شاید مهم‌ترین آن‌ها است؛ چرا که پرداختن به این امر مهم، وسیله و راهی برای ایجاد شناخت نسبت به حضرت حجت(عج) است.

 

مدیر مرکز خدمات استان با اشاره به فعالیت‌های بنیاد مهدی موعود(عج) و همکاری خوب این بنیاد با حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: مرکز خدمات آمادگی دارد که با همکاری بنیاد مهدی موعود(عج) این دوره‌ها را ویژه خانواده طلاب برگزار کند تا شاهد ارتقای سطح شناختی و معرفتی خانواده طلاب به مسأله مهدویت باشد.

 

دانش آرا مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)  آذربایجان شرقی نیز در این جلسه حوزه‌های علمیه را به‌ عنوان مهد دیانت و فضیلت، جامعه هدف مؤثر این بنیاد معرفی کرد و گفت: طلابی که از این دوره‌ها استفاده کرده‌اند معمولاً به‌عنوان یک مربی بحث مهدویت در جامعه فعالیت داشته‌اند که ثمرات خوبی به همراه داشته است.

 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه بحث مهدویت در جامعه علوی و شیعی به‌ ویژه در شرایط امروز جهان، گفت: در استان آذربایجان شرقی با مشکل کمبود کارشناس مهدویت رو به‌ رو هستیم و نیاز داریم که این دوره‌ها با همکاری مراکز حوزوی برگزار شود تا میزان دانش مهدوی طلاب ارتقا یافته و تقویت شود.

 

حجت‌الاسلام قربانی معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان شرقی نیز در بخش بعدی جلسه با اشاره به دوره‌های تربیتی بنیاد مهدویت تبریز، گفت: در طول فعالیت و همکاری این دو نهاد در سال‌های قبل چند دوره تربیت مربی ویژه مهدویت به‌ صورت عمومی و تخصصی برگزار شده است که با استقبال خوب خواهران و برادران طلبه نیز همراه بود.

 

وی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه می‌تواند در راستای ارتقای سطح دانش مهدوی طلاب و در مرحله بعد جامعه مؤثر و مبارک باشد، گفت: امیدوارم این تفاهم‌نامه در راستای تحکیم و تقویت فعالیت‌های بنیاد، گام مؤثری برای رضایت خاطر حضرت ولی‌عصر (عج) را فراهم کند./854/202/ب2

ارسال نظرات