۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۴۳۸۴۱۰
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

حضور در جبهه مقاومت تکلیفی دینی و مکتبی است/ رسانه مهم ترین ابزار داعش برای پیشروی در منطقه

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رسانه از ابزار اصلی پیشروی داعش در منطقه به شمار می رود و یکی از سلاح های اصلی جنگ نرم و ابزار جذب نیرو از سراسر دنیا برای این گروه ها بوده اما ما به ندرت از این ابزار استفاده می کنیم و به شدت از فضای مجازی غافل هستیم.
حسن شمشادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حسن شمشادی، خبرنگار واحد مرکزی خبر که مدت های مدیدی در کشورهای عراق و سوریه حضور داشته و از نزدیک با رزمندگان جبهه مقاومت و بدنه مردمی ارتباط برقرار کرده است، صبح امروز در گردهمایی سیاسی کارکنان سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) این استان، به تشریح تحولات میدانی منطقه پرداخت.

 

شمشادی گفت: امروز 64 ماه و سه روز از بحران کشور سوریه گذشته است؛ در حالی که جرقه ناآرامی و بحران در این کشور وقتی زده شد، شبکه های العربیه و الجزیره وابسته به حامیان گروه های تکفیری آن را انقلاب مردم سوریه نامیدند و با عناوین این چنینی سعی در انحراف افکار عمومی از واقعیت ماجرا داشتند.

 

وی افزود: تصور دشمنان مردم و نظام سوریه این بود که ظرف مدت چند هفته یا چند ماه، دولت بشار اسد سقوط خواهد کرد؛ اما اکنون بعد از 64ماه رؤیای آنها محقق نشده است.

 

شمشادی، وقایع سوریه را با اشاره به موج سواری برخی و نمایش آن به عنوان انقلاب مردم سوریه یادآور شد و تأکید کرد: بحران در سوریه به دنبال بیداری اسلامی در کشورهای عربی به تعبیر رهبر معظم انقلاب و بهار عربی به اعتقاد برخی دیگر از سیاستمداران شکل گرفت تا موجی که دیکتانورهای دست نشانده منطقه را سرنگون می کرد، به انحراف بکشانند.

 

وی تصریح کرد: رشد وهابیت و تکفیر در کشور سوریه از 20 سال پیش با ساخت رایگان و هزینه های میلیاردی مساجد در مناطق مختلف سوریه از سوی دولت سعودی آغاز شد و موقعی مسؤولان سوریه هشدارهای دوستان را جدی گرفتند، که از مناره همین مساجد بانگ حی علی الجهاد گروه های تکفیری و وهابی بلند شد.

 

خبرنگار واحد مرکزی خبر، با اشاره به حضور مسشتاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت به ویژه 9شهید استان چهارمحال و بختیاری، گفت: آنچه در سوریه می گذرد، انقلاب مردمی نیست؛ بلکه توطئه ای برای سرنگونی رأس جبهه مقاومت است و به همین دلیل در کنار مردم و دولت سوریه قرار داریم و می ایستیم.

 

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: برخی شبهات و ایرادات و انتقادات به ویژه در شبکه های مجازی به صورت گسترده از سوی بعضی افراد منتشر می شود، که غالب آنها ناشی از جهل افراد به مسایل روز است.

 

شمشادی، با اشاره به افشای چند ایمیل از خانم هیلاری کلینتون درباره اهداف ایجاد گروه داعش در اسناد منتشره، گفت: این اسناد نشان می دهد که بحران سوریه با اهداف خاصی ایجاد شده و ربطی به انقلاب مردمی در این کشور ندارد.

 

وی، اهداف استکبار جهانی از حضور در منطقه را برشمرد و با پاسخ به پرسش های حاضران پیرامون مسایل روز منطقه ای و میدانی در کشورهای سوریه و عراق، تفاوت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با ارتش های جهان را در ایمان، باور و اعتقادات دانست و تأکید کرد: رزمندگان ایران اسلامی برای باورهای اعتقادی خود جان خود را فدا می کنند.

 

شمشادی، ‌در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش رسانه و شبکه های اجتماعی در وقایع منطقه ای از جمله عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: جنگ رسانه ای از کاهی در سوریه کوهی می سازد و از ابتدای وقایع این کشور در خدمت اهداف گروه های تروریستی وهابی و تکفیری بوده است.

 

این کارشناس مسائل سیاسی، اهمیت فضای مجازی و رسانه ها را با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور شد و گفت: رسانه از ابزار اصلی پیشروی داعش در منطقه به شمار می رود و یکی از سلاح های اصلی جنگ نرم و ابزار جذب نیرو از سراسر دنیا برای این گروه ها بوده؛ اما ما به ندرت از این ابزار استفاده می کنیم و به شدت از فضای مجازی غافل هستیم.

 

وی، حضور در جبهه مقاومت را تکلیف بر اساس آموزه های دینی و مکتبی و نهضت عاشورا دانست و با تأکید بر تبعیت از فرامین ولی فقیه، اظهار داشت: امروز باید به شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»،‌به معنای واقعی پایبند بوده و در عمل تابع منویات ایشان باشیم./202/9457/ب1

ارسال نظرات