۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۳۵۶۷۱
آیت الله حسینی بوشهری:

دشمن در حال برنامه ریزی در قلب جهان اسلام است/ مسؤولان تهاجم فرهنگی را باور کنند

امام جمعه قم با تقدیر از ملت رشید ایران و مردم ولایتمدار قم بابت حضور حماسی در راهپیمایی روز قدس گفت: دشمن بداند مردم ما سرما و گرما نمی شناسد و بر اساس آرمان های خود حرکت می کند، روز قدس از یادگارهای حضرت امام است.
آیت الله حسینی بوشهری آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به راهکارهای مقابله تهاجم فرهنگی دشمن گفت: مسؤولان و مردم باید باور کنند چیزی به نان تهاجم فرهنگی وجود دارد.

 

وی افزود: در مقابله با تهاجم فرهنگی تمام ظرفیت ها باید به کار گرفته شده و با مروجان آن برخورد قاطع شود، همه باید احساس خطر کنند و پای کار بیایند؛ باید سطح شناخت دینی مردم را بالا ببریم تا خودشان در مقابل آن بایستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که برای مقابله با تهاجم فرهنگی شناخت تاکتیک های دشمن امری مهم و ضروری است، اظهار داشت: ممکن است بدانیم دشمن حمله می کند اما روش ها را نشناسیم، اگر تاکتیک های دشمن شناخته شد روش مقابله نیز مشخص می شود.

 

وی ادامه داد: از همان طریقی که دشمن گمراهی را گسترش می دهد می توان هدایت را نشر داد، هرجا روش دشمن را خوب شاختیم موفق بودیم وگرنه هزینه کردن فرهنگی و برگزاری همایش های متعدد بدون شناخت روش نفوذ دشمن فایده ای ندارد.

 

عضو شورای عالی حوزه علمیه با تقدیر از ملت رشید ایران و مردم ولایتمدار قم بابت حضور حماسی در راهپیمایی روز قدس ابراز داشت: دشمن بداند مردم ما سرما و گرما نمی شناسد و بر اساس آرمان های خود حرکت می کند، روز قدس از یادگارهای حضرت امام است.

 

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام با نگاه راهبری که به جهان اسلام داشتند مسأله قدس و فلسطین را مطرح کردند و امروز پس از 38 سال در کشورهای گوناگون مردم در صحنه حضور پیدا می کنند، بیش از 60 سال از اشغال فلسطین می گذرد و چه جنایت هایی که انجام نگرفته است.

 

وی اضافه کرد: برای دوست و دشمن ثابت شده که دشمنان قدس و مردم مظلوم فلسطین جنایتی نیست که انجام نداده باشند و این جنایات را برای خود افتخار می دانند، از ابتدای ماه رمضان تا کنون 330 نفر که 60 نفر از آنان زنان و کودکان هستند در زندان ها حضور دارند؛ اسرائل رو به اضمحلال بوده و این شعار نیست؛ روزی اسرائیل تا بیروت آمده بود اما امروز مجبور است که در خاک خود در برابر موشک های حزب الله دفاع کند که اوج قدرت حزب الله است.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که اسرائیل می داند که اگر حمله کند مورد هدف هزاران موشک قرار گیرد، گفت: دشمن در حال برنامه ریزی در قلب جهان اسلام است و مسلمانان را به تکفیری ها مشغول کردند تا ذهن مسلمانان از مسأله قدس دور بماند.

 

وی افزود: در آستانه روز قدس کشورهای سعودی و ترکیه در نهان و آشکار با اسرائیل دست دوستی می دهند، آیا این جز خیانت به اسلام است این جز انجام خواسته دشمن نیست، رهبر معظم انقلاب فرمودند که ملت ما از جهاد و مقاومت دست نخواهد کشید.

 

مدیر حوزه های علمیه با گرامیداشت سالگرد شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضائیه اظهار داشت: امام فرمود بهشتی برای ما یک امت بود، آن حادثه نشان داد که نظام اسلامی مقتدر است و از پشتوانه مردمی برخوردار است، رهبر معظم انقلاب در دیدار مسؤلان قوه قضائیه به چند نکته کلیدی اشاره کردند.

 

وی ادامه داد: ایشان فرمودند مردم باید از دستگاه قضا رضایت داشته باشند، توصیه دوم این بود که فرمودند کارهای قوه قضائیه باید منعکس شود تا مردم آگاه باشند؛ رهبری تأکید کردند که قوه قضائیه باید حقوق مردم در عرصه بین المللی را استیفا کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمودند که مدت محکومیت افراد زندانی باید کاهش پیدا کند، ابرازداشت: نباید این اندازه زندانی داشته باشیم، دستگاه قضا باید شیوه ای را به کار ببندد که آمار زندانیان کم شود.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تحولات بحرین عنوان کرد: رژیم آل خلیفه همواره دست به جنایت می زند علاوه بر سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم از برخی علمای دیگر از سلب تابعت کرده و برخی را نیز زندانی کرده است، رهبر معظم انقلاب فرمودند شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین تا کنون از این که حرکت انقلابی وارد مرحله مسلحانه شود جلوگیری کرده است؛ آل خلیفه با این رفتار مرگ خود را امضا کرده است.

 

وی در پایان یاد و خاطره علامه امینی، علامه مجلسی و سربازانی که در حادثه اخیر دعوت حق را لبیک گفتند گرامی داشت و تأکید کرد کسانی از ماه مبارک رمضان درست استفاده کردند عید فطر برای آن ها عید واقعی است./1323/پ201/ج

ارسال نظرات