۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۳۳۲۸۴
حجت الاسلام والمسلمین رجبی عنوان کرد؛

افشای ماهیت آمریکا؛ دستاورد اصلی مذاکرات هسته ای/ درس های برجام برای دلدادگان غرب

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تجربه برجام را دارای درس ها و عبرت های فراوان برای همگان بویژه دلدادگان به غرب و ‌آمریکا دانست و افشای ماهیت اصلی آمریکا را یکی از دستاوردهای مذاکرات هسته ای ذکر کرد.
گفت وگوی تفصیلی رسا با حجت الاسلام والمسلمین رجبی آیت الله رجبی

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که تصور حل مسائل ایران و آمریکا از طریق مذاکره و به صورت پنجاه پنجاه تصوری غلط است، گفت: قرآن کریم می فرماید دشمنان نظام اسلامی همواره در حال جنگ با شما خواهند بود مرز قطع جنگ و کنار آمدنشان این است که شما را اگر بتوانند از دین خود بازگردانند.

 

وی افزود: جهت گیری استکبار جهانی که به عنوان دشمن درجه یک نظام جمهوری اسلامی، فرهنگ و دین ما به شمار می رود همین است، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اختلاف آن ها با ما در مسائلی همانند انرژی هسته ای نیست بلکه دشمن با اصل نظام جمهوری اسلامی و جامعه دینی مخالف است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که زمانی دشمن کنار می آید که ما از فرهنگ دینی خود دست برداریم، اظهار داشت: این که کسی تصور کند استکبار جهانی کنار می آید بر اساس فرهنگ قرآنی این چنین نیست.

 

وی ادامه داد: به لحاظ عملکرد استکبار جهانی نسبت به ایران و کشورهای دیگر زمانی کوتاه می آید که این کشورها تسلیم فرهنگ و خواسته آن ها شوند، فرهنگ استکباری فرهنگ شرک، الحاد و کفر است و سر سازش با اسلام ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که مورد یا مقطعی نداریم که استکبار با نظام اسلامی ما کنار آمده باشد، ابراز داشت: تجربه نشان داده که دشمن صرفا در پی اهداف خود است، ماهیت نظام سلطه نیز دشمنی و کینه توزی است.

 

وی عنوان کرد: ارزش های انقلاب به گونه ای است که استکبار به صورت ذاتی با ما درگیر و در جنگ است، اگر تحلیل واقعی از نظام استکبار و ویژگی های آن داشته باشیم می بینیم که دشمن با اسلام و فرهنگ دینی کنار نمی آید؛ قرآن کریم نیز هشدار می دهد که نباید فریب استکبار را خورد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما بر هر منطقی که بخواهیم حرکت کنیم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا به هیچ عنوان حاضر نیست با نظام کنار بیاید مگر این که ما از اصل فرهنگ و اصل ارزش های اسلام و انقلاب دست برداریم.

 

وی اضافه کرد: نظام های مزدوری که اسم اسلامی و ادعای اسلام را دارند و خود را خادم الحرمین می دانند بر اساس اسلام مورد نظر دشمن یعنی اسلامی آمریکایی حرکت می کند، در آنجا اگز حقوق بشر پایمال شده و بالاترین جنایت ها صورت گیرد نه تنها اعتراضی انجام نمی شود بلکه دشمن از آن حمایت می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به درس ها و پیام های برجام و مذاکرات هسته ای گفت: رهبر معظم انقلاب از آغاز مذاکرات مکررا فرمودند که خوش بین نیستند، همچنین فرمودند با وجود این که به نیروهای خود امیدوار هستیم و به آنها ایمان داریم، اما ماهیت دشمن به گونه ای است که با ترفندهای خود بیشترین ضربه و آسیب را به نظام بزند.

 

وی افزود: یک طرف مذاکره فقط به دنبال اهداف خود است و به هیچ وجه مورد اعتماد نظام نیست چون یقین داریم که جز آسیب زدن و دشمنی چیزی دیگر در سر نمی پروراند، رهبر معظم انقلاب در مسیر مذاکرات مکرر توصیه هایی داشتند و خطوط قرمزی را مشخص کردند تا جلوی اینگونه آسیب های گرفته شود که متأسفانه متن نهایی که تهیه شده موارد پرابهامی دارد که دشمنان به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که اقدامات باید قدم به قدم پیش رود تا ببینیم آیا طرف مقابل نیز پایبند است یا خیر، اظهار داشت: متأسفانه دولتمردان به تعبیر مقام معظم رهبری پیش پرداخت های فراوانی انجام دادند اما می بینیم حال که نوبت اقدامات طرف مقابل است به گونه ای عمل می کنند که رفع ظاهری تحریم ها بی اثر باشد.

 

وی ادامه داد: خود مسؤولان نیز صریحا می گویند که آمریکایی ها همکاری کنند؛ این یعنی این که آمریکا همکاری نکرده و کارشکنی می کند، نتیجه سخنان رهبر معظم انقلاب که از آغاز فرمودند خوشبین نیستند و برای این که تجربه ای باشد برای کسانی که باورشان نمی آید به خوبی روشن شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که کسی نمی تواند ادعا کند که استکبار جهانی مورد اعتماد بوده و سر ستیز با ما ندارد، ابراز داشت: اکنون با این که بخش عظیمی از انرژی هسته ای را دادیم و با این که به آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند که نباید خیلی از چیزها انجام می گرفت و می شد ملاحظات دیگری انجام دهیم تا این آسیب ها را نداشته باشد باز هم می بینیم که استکبار جهانی سر موضع خود ایستاده است.

 

وی عنوان کرد: استکبار در عمل به گونه ای کار می کند همان چیزی را که قبل از برجام انجام می داد و مدعی بود اکنون نیز همانگونه است بلکه زیاده خواهی هایی نیز داشتند که با هشدار رهبر معظم انقلاب بسیاری از آن ها خنثی شد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات