۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۳۳۲۸۰
امام جمعه شبستر:

هدف داعش مقابله با وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است

حجت الاسلام محمدزاده گفت: گروه های تروریستی مانند داعش با هدف تزلزل در قدرت جهان اسلام و مقابله با وحدت و یکپارچگی امت اسلامی شکل گرفته اند.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی محمدزاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع روزه‌داران و مبلغان ماه مبارک رمضان با تشریح اوضاع سیاسی حاکم بر منطقه و آزادی شهر فلوجه از دست داعش در عراق، اظهار داشت: این منطقه تنها با اراده ملت، دولت و ارتش عراق آزاد شد و ائتلاف خودساخته آمریکایی هیچ نقشی نداشته است.


وی با بیان این‌که مبارزه با تروریسم تنها بهانه‌ای برای حامیان و پدیدآورندگان داعش برای حضور در عراق است، خاطرنشان کرد: تمامی تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک استکبار جهانی این است که ضمن مدیریت تحولات منطقه‌ای و بین المللی، بتواند خود را به کد خدای دهکده جهانی معرفی کند.


امام جمعه شبستر با اشاره به این‌که جهان آبستن تحولات مختلفی در منطقه است، تصریح کرد: از آنجایی که منافع سیاسی، اقتصادی و ژئوپولوتیکی آمریکا در خاورمیانه به مخاطره افتاده و داعش نتوانسته است خواسته های آنان را برآورده سازد، غرب تلاش می کند بار دیگر گزینه حضور نظامی در منطقه را تجربه کند.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که قطعا آمریکا در آینده به دنبال بهانه‌ای دیگر برای حضور نظامی در منطقه خواهد بود، خاطرنشان کرد: آمریکا تلاش می کند با لشکرکشی دوباره به سوریه و عراق بتواند به بهانه مبارزه با تروریسم به مطامع دنیوی و شیطانی خود دست یابد.


وی با اشاره به این‌که گروه های تروریستی مانند داعش با هدف تزلزل در قدرت جهان اسلام و مقابله با وحدت و یکپارچگی امت اسلامی شکل گرفته اند، گفت: به مدد روشنگری و بصیرت افزایی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران امروز بر تمام جهان محرز شده که داعش نه تنها با اسلام نسبتی ندارد بلکه ولد نامشروع صهیونیسم و آمریکا است.


حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که امروز گروهک تروریستی داعش امنیت ملی آمریکا را به چالش کشانده است، یادآور شد: امروز آمریکا ناچار است همان گروهکی را که با میلیاردها دلار برای براندازی نظام سوریه و عراق تجهیز کرده بود، نابود کند، این در حالی است که تنها پیروز میدان در این مسأله نظام اسلامی ایران است.


وی در پایان سخنان خود با تأکید بر استحکام ساختار و قدرت درونی نظام و تحقق وحدت حول محور ولایت فقیه، اظهار داشت: جهان اسلام تنها قدرت مقابله با رژیم پوشالی استکبار است و تنها قدرت اسلامی که توان ایستادگی و مقاومت در برابر تحریم‌ها، توطئه‌ها و فتنه ها را دارا است، ایران است./935/202/ب2

 

ارسال نظرات