۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۳۳۲۶۹
حجت الاسلام مؤمنی:

انتقادهایم در راستای دفاع از مکتب اهل بیت است

حجت الاسلام مؤمنی با بیان این‌که برخی مرا متهم به سیاسی کاری در سخنرانی‌هایم کرده‌اند، در حالی که منبر جایگاهی برای بیان تحلیل‌های سیاسی نیست، گفت: انتقادهایم در راستای دفاع از عقاید اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) بوده است.
حجت الاسلام سید حسین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز، در مسجد اعظم قم، مهمترین کارکرد منبر را تبیین معارف دینی و عقاید اهل بیت(ع)  بیان کرد و  گفت: در دین اسلام سیاست از دیانت جدا نیست، و افرادی که سیاست را از دین جدا می‌دانند، به فهم دقیقی از متن نهج البلاغه نرسیده‌اند.

 

حجت الاسلام مؤمنی بیان کرد: منبر جایگاهی برای بیان تحلیل‌های سیاسی نیست، بلکه  منبر مکانی برای دفاع از عقاید و مکتب اهل ببت(ع) و بیان امر به معروف و نهی از منکر است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که برخی مرا متهم سیاسی کاری در منبرها و سخنرانی‌ها کرده‌اند، ابراز کرد: امسال در سخنرانی‌های در مسجد اعظم تحلیل سیاسی و انتقادی از دولت نداشته‌ام، تنها در دفاع از امر به معروف یک مبلغ دینی و انتقاد از دیدار برخی از سران با بهاییان سخنانی داشته‌ام که بیان این مطالب در راستای دفاع از عقاید اسلامی و مکتب اهل بیت بوده است.

 

وی در بخش دیگر از سخنانش به تبیین موانع استجابت دعا در درگاه الهی پرداخت و گفت: روابط نامشروع یکی از موانع استجبات دعای است، متأسفانه در زمان کنونی قبح رابطه میان محرم و نامحرم در فضای مجازی و جامعه کم شده است و این مسأله سبب زمینه‌های ایجاد روابط نامشروع دوچندان کرده است.

 

حجت الاسلام مؤمنی بیان کرد: برخی به بهانه های این که فضای علمی و درسی است، به اختلاط زن و مرد می‌پردازند و در چنین فضاهایی انگیزه‌ها برای ایجاد روابط نامشروع فراهم می‌شود.

 

وی سبک شمردن نماز را یکی دیگر از موانع استجبات دعا دانست و گفت: سهل انگاری و بی توجهی در نماز سبب می‌شود که دعای فرد به اجابت نرسد و همچنین دعای دیگران در حق او پذیرفته نشود.

 

حجت الاسلام مؤمنی عنوان داشت: مناسب است که مؤمنان تمام نمازهای خویش را سر وقت و به جماعت ادا کنند که این امر سبب برکت در رزق و زندگی انسان می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه غنا و موسیقی را یکی دیگر از موانع استحبات دعا بیان و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در فتوایی آورده است که آهنگ‌هایی که در صدا و سیما پخش می‌شود دلیلی بر حلال بودن آن نیست.

 

حجت الاسلام مؤمنی به تبیین مفهوم غنای در منابع اسلامی پرداخت و گفت: هر موسیقی که همراه کلماتی باشد که رغبت انسان را به  دنیا بیافزاید، غنا بوده و غنا به فتوای مراجع حرام است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: برخی این گونه بیان می‌کنند که گوش دادن به موسیقی سبب آرامش و افزایش روحیه در انسان می‌شود، در حالی که کلیسایی در غرب برای درمان افسردگی صوت قرآن را پخش می‌کنند و آن را سبب آرامش روح انسان می‌دانند. /998/پ202/ی

ارسال نظرات