۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۴۳۳۲۶۷

حلقه قرآنی دانشجویان خارجی در ترکیه

جمعی از دانشجویان خارجی مقیم ترکیه در برنامه‌ای ابتکاری به برپایی جلسات آموزش قرآن در یکی از مساجد نزدیک دانشگاه مشغول به تحصیل خود اقدام کرده‌اند.
 ترکیه

به گزارش خبرگزاری رسا، ماه مبارک رمضان به جمعی از دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ترکیه این فرصت را داده تا با گردهمایی در مسجد «الفاتح»، در کنار آموزش قرآن و عبادات رمضانیه حضور در کنار شهروندان ترکی‌ را بیش از پیش تجربه کرده و به بهبود سطح زبان خود کمک کنند.


این گروه ۱۰ نفره از هفت کشور مختلف، هر روز برای یادگیری قرآن پس از نماز صبح و عصر در مسجد «الفاتح» در نزدیکی دانشگاه «۱۸ مارس» که محل تحصیلشان در استان «چناق قلعه» غرب ترکیه است، حضور می‌یابند.


«صفاء‌الدین چیل اوغلو»، رییس شعبه اتحادیه کارگران ریاست امور دینی ترکیه در چناق قلعه در این باره گفت: ایده حلقه آموزش قرآن در جریان دیدار با این دانشجویان عنوان شد که مایل بودند، قرائت قرآن خود را اصلاح و ثوابی را در ماه ضیافت خدا کسب کنند.


چیل اوغلو همچنین تمام دانشجویان خارجی را به مشارکت در فعالیت‌های این مسجد فراخواند و گفت: با حضور در این محفل قرآنی از یک سو ثواب اخروی کسب و از جهت دیگر با شهروندان ترکیه گفت‌و‌گو می‌کنند و زبان ترکی را یاد می‌گیرند.


وی توضیح داد: این حلقه محدود به قرائت قرآن نیست بلکه آموزه‌های قرآن به زبان ترکی بیان می‌شود و کمکی است تا دانشجویان با گفت‌و‌گو درباره موضوعات مختلف مربوط به احوال مسلمانان جهان بیشتر زبان ترکی را یاد بگیرند.


این محفل آموزشی شامل دانشجویانی از کشورهای بورکینافاسو، افغانستان، سوریه، آذربایجان، آلبانی، فیلیپین و لبنان است.


محمد عدوی، دانشجوی لبنانی حاضر در این جلسات گفت که هر روز در این حلقه حضور می‌یابد و هر دانشجو یک صفحه از قرآن را می‌خواند.


محمد اسماعیل علیزاده، دانشجوی افغانی نیز با ابراز خرسندی از حضور خود در این محفل گفت که امیدوار است مسلمانان همیشه با هم متحد و یکپارچه باشند.


الوین قربانلی، دیگر دانشجوی اهل آذربایجان هم اذعان کرد که بسیار مشتاق است که هر روز برای نماز و مشارکت در این جمع به مسجد می‌آید./982/ب103/د

منبع: ايكنا

 

ارسال نظرات