۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۳۳۲۶۳
امام جمعه مرند: 

مبارزه با تروریسم شعاری برای استعمارگری غرب بوده است

حجت الاسلام نعمت‌زاده با اشاره به این‌که داعش دیر یا زود نابود خواهد شد، گفت: مبارزه با تروریسم شعاری برای استعمارگری غرب بوده است.
حجت الاسلام علي نعمت زاده، امام جمعه مرند

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به آزادی شهر استراتژیک فلوجه در عراق اظهار داشت: از ابتدا نیز واضح بوده که تشکیل ائتلاف غرب برای مبارزه با داعش نه برای مبارزه با تروریسم بلکه نوعی بازگشت برای حضور در منطقه بوده است.


 

وی با بیان این‌که آمریکا به دنبال ائتلاف کشورهای غربی به بهانه مبارزه با تروریسم اما با هدف پشت پرده ای از جمله حضور دوباره در منطقه است، افزود: شعار مبارزه با تروریسم غرب، توطئه‌ای برای سرپوش گذاشتن حمایت همه جانبه غرب به ویژه آمریکا از گروهک تروریستی داعش است.


 

حجت الاسلام نعمت‌زاده با اشاره به این‌که ایران اسلامی تا ریشه‌کن شدن پدیده داعش در کنار مردم و دولت عراق و سوریه خواهد بود، خاطرنشان کرد: آمریکا به همراه کشورهای غربی با هدف ایجاد و احیای پایگاه های نظامی خود، می خواهد با گروهکی مبارزه و مقابله کند که خود عامل ایجاد آن بوده است.


 

امام جمعه مرند با تأکید بر این‌که هدف آمریکا حضور در کشورهای اسلامی منطقه از جمله عراق و سوریه است، گفت: مادامی که داعش اهداف آمریکا و غرب را در منطقه محقق می ساخت، این گروه مورد تأیید و حمایت نظامی و مادی غربی بود، حال که خطری برای منافع آمریکا شده گروه تروریستی شناخته شده و بایستی ائتلاف جهانی علیه آن صورت گیرد.


 

وی با بیان این‌که مبارزه با تروریسم همواره جزء آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران بوده است، افزود: برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه بدون نقش‌آفرینی سیاسی ایران اسلامی امری محال است، چراکه ایران خود به عنوان یکی از قربانیان تروریسم، مسؤولان نظام و علمای بسیاری را از دست داده است.


 

حجت الاسلام نعمت‌زاده با اشاره به این‌که اقتدار روز افزون نظام جمهوری اسلامی ایران موجب ناتوانی قدرت های غربی در منطقه شده است، گفت: حمایت از جبهه مقاومت اسلامی، وظیفه مهمی برای مسلمانان بوده و ملت ما نیز در این راستا حمایت های مادی و معنوی خود را از آنان ادامه می دهد./935/302/ب3

ارسال نظرات