۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۳۳۲۶۰
رییس ‌کل دادگستری خراسان شمالی:

فرهنگ و تفکر بسیجی نسخه بی‌بدیل مبارزه با جرائم و آسیب‌های اجتماعی است

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: امروز نسخه بی‌بدیل مبارزه با جرائم و آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی است.
حجت الاسلام قدرتی- رییس کل دادگستری خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی، امروز در نشست با اعضای شورای بسیج رسانه استان، اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهم و جایگاه ویژه‌ای در هدایت جامعه و شکل‌دهی باورهای فرهنگی و اعتقادی اقشار مختلف مردم دارند.

 

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری نظام استکبار برای رسیدن به اهداف خود در حوزه رسانه، افزود: با وجود این متأسفانه در کشور ما هنوز جایگاه و اهمیت رسانه برای بسیاری از افراد و مسؤولان روشن و تبیین نشده است.

 

حجت‌الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به عنوان معین مسؤولان و زبان و چشم مردم، پل ارتباطی بین مسؤولان و جامعه بوده و در آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی نقش مهمی دارند ازاین‌رو باید مدیران از این ظرفیت رسانه‌ها بهره لازم را ببرند.

 

وی با اشاره به نفوذ دشمن از طریق مرزهای فرهنگی در جامعه اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان ویژه و تأثیرگذار است اما رسانه‌ای می‌تواند در برابر این تهاجم فرهنگی نقش‌آفرینی درستی داشته باشد که خود را با تفکر بسیجی نهادینه کند.

 

رییس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: هر چه پیوند افراد با ارزش‌های الهی و دینی و انسانی بیشتر باشد، جامعه کمتر دچار آسیب می‌شود به همین دلیل باید برای ترویج این مسائل در جامعه تلاش بیشتری داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام قدرتی با بیان اینکه بسیج و تفکر بسیجی مصداق کامل این موضوع است، افزود: امروز نسخه بی‌بدیل مبارزه با جرائم و آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی است.

 

وی اضافه کرد: رسانه‌ها و بسیج رسانه ظرفیت مناسبی برای ترویج تفکر بسیج در جامعه بوده و باید با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه از این ظرفیت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

 

محسن زاهد احمدی، مسؤول سازمان بسیج رسانه استان خراسان شمالی نیز در این نشست با گرامیداشت شهدای هفتم تیر و تبریک هفته قوه قضاییه گفت: رویکرد اصلی دشمن پس از شکست در جنگ نظامی، جنگ نرم و ناتوی فرهنگی بوده و در این زمینه همه توان خود را با رسانه‌های مختلف به میدان آورده است.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی در سال 92 در استان شکل گرفت، افزود: این سازمان ازجمله سازمان‌های جدید اقشاری بسیج مستضعفین کشور است که در راستای تشکیل یک سنگر اعتقادی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن عمل می‌کند.

 

زاهد احمدی ایجاد جبهه انقلاب در عرصه رسانه برای مقابله با تهاجم دشمن را یکی از اهداف شکل‌گیری بسیج رسانه عنوان کرد و گفت: بسیج رسانه در داخل نظام جبهه واحدی از دلسوزان و دغدغه‌مندان نظام شکل داده تا با رویکرد واحد به تهاجمات فرهنگی از طریق رسانه پاسخ بدهد.

 

وی اظهار کرد: بسیج رسانه خراسان شمالی در راستای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی و به منظور آگاه‌سازی مردم جامعه نسبت به آسیب‌های مختلف اجتماعی آماده تشکیل کارگروه رسانه‌ای آسیب‌های اجتماعی با همکاری دستگاه قضایی است.

 

گفتنی است، در پایان این نشست موضوع تشکیل کارگروه رسانه‌ای آسیب‌های اجتماعی و اختصاص شعبه حل اختلاف اصحاب رسانه مورد تأکید قرار گرفت./9314/202/ب3

ارسال نظرات