۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۳۳۲۵۸

واکنش رییس کل دادگستری خراسان رضوی به برخی اظهارات در رابطه با لغو کنسرت‌ها

رییس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به حواشی ایجاد شده در رابطه با برخی کنسرت‌ها گفت: چنانچه از ابتدا تمام وجوه شرعی و قانونی اینگونه مراسم‌ها رعایت شود دیگر نیازی به ورود دستگاه قضایی به این‌گونه موارد نیست، بنابراین متولیان امر در زمینه کوتاهی‌های خود به افکار عمومی باید پاسخ دهند.
حجت الاسلام مظفری

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به‌نقل از روابط‌عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری، رییس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی در واکنش به برخی اظهارات در رابطه با لغو کنسرت‌ها در این استان اظهار داشت: دستگاه قضایی حامی فرهنگ و هنر اصیل اسلامی و ایرانی است.

وی با اشاره به برخی ولنگاری‌ها در عرصه فرهنگ تصریح کرد: بیانات صریح رهبر انقلاب در زمینه وضعیت فرهنگی، دل هر ایرانی مؤمن و انقلابی را به درد می‌آورد؛ اما متأسفانه در همین شرایط مشاهده می‌کنیم که برخی مسؤولان نسبت به دغدغه مردم و رهبری بی‌توجه هستند.

رییس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی بحث فرهنگ را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: بسیار متأسفیم که برخی مسؤولان از برخی مظاهر فساد که مورد انتقاد مردم نیز هست حمایت می‌کنند در حالیکه پلیس و دستگاه قضایی با این گونه مظاهر براساس تکلیف شرعی و قانونی خود برخورد کرده‌اند.

مظفری یادآور شد: در جریان اجرای قانون توسط دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در برخورد با برخی از این مظاهر فساد شاهد بودیم که برخی به‌جای حمایت از خادمان مردم ماده و قانون مطالبه کرده و پلیس و دستگاه قضایی را زیر سؤال می‌برند.

وی با بیان این که وظیفه دستگاه قضایی نظارت بر حسن اجرای قانون است و مجموعه قضایی با رفتارهای خلاف شرع و قانون مخالف است؛ نه فعالیت های هنری، اظهار داشت: متأسفانه برخی از مسؤولان به دلیل عدم انجام دقیق وظایف ذاتی و قانونی خود و پاسخگویی به افکار عمومی به فرافکنی اقدام می‌کنند که البته از بار مسؤولیت آن‌ها نمی‌کاهد.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به حواشی ایجاد شده در رابطه با برخی کنسرت‌ها گفت: چنانچه از ابتدا تمام وجوه شرعی و قانونی اینگونه مراسم‌ها رعایت شود دیگر نیازی به ورود دستگاه قضایی به این‌گونه موارد نیست، بنابراین متولیان امر در زمینه کوتاهی‌های خود به افکار عمومی باید پاسخ دهند.

وی افزود: طبق اصل 156 قانون اساسی دستگاه قضایی موظف به پیشگیری از وقوع جرم است نه این که دستگاه قضایی را متهم کنند و با وجود اظهار نارضایتی‌های مکرر مردم پیرامون برگزاری برخی محافل که ظاهراً به نام فرهنگ و هنر برپا می‌شود متأسفانه در حاشیه برخی مراسم شاهد تخلف از شرع و قانون بوده‌ایم و قوه قضائیه براساس قانون مکلف است تا با تکیه بر اصل پیشگیری از رویداد مجدد این گونه حوادث جلوگیری کند.

مظفری ادامه داد: در جریان برگزاری یکی از همین کنسرت‌ها و براساس قانون و خواست مردم، از مسؤولان کنسرت خواسته می‌شود که درباره عدم وقوع خلاف شرع و قانون در جریان برگزاری کنسرت تعهد بدهند و در نهایت نه تنها این افراد از دادن تعهد خودداری می‌کنند بلکه دستگاه قضایی را مقصر معرفی می‌کنند که اقدامی خلاف قانون و اخلاق و حتی قابل پیگرد است.

وی با انتقاد از برخی اظهارنظرهای غیرمسؤولانه تصریح کرد: دستگاه قضایی حامی تمامی فعالیت‌های سالم و قانونمند در عرصه‌های مختلف اجتماعی از جمله در عرصه هنر است کما این که با اصحاب رسانه و فرهنگ ارتباط تنگاتنگی دارد؛ اما با توجه به سابقه تاریخی برخی از این کنسرت‌ها؛ با وقوع مسائل غیرقانونی و غیرشرعی مخالفیم.

مظفری با اشاره به مواضع اخیر مقام معظم رهبری و اعلام نارضایتی ایشان از وضعیت فرهنگی و اقدامات مسؤولان این عرصه، تصریح کرد: جای تأسف است که برخی از مسؤولان به جای حل مشکلات مردم و احترام به افکار عمومی گرفتار مسائل حاشیه‌ای شده‌اند.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با محوریت پیشگیری از وقوع جرم مصمم است با هرگونه اقدام خلاف شرع و قانون قاطعانه برخورد کند چه آن که این مهم یک تکلیف قانونی، شرعی و خواسته مردم شریف و بزرگوار و رهبری از دستگاه قضایی است./934/102/ب3

 

 

ارسال نظرات