۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۴۳۳۲۵۴
استاد حوزه علمیه:

دشمن از فضای مجازی برای ضربه زدن استفاده می‌کند

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: در زمان تحریم‌ها تنها جایی که تحریم نشد فضای مجازی بود و همین دلیل کافی است که بدانیم دشمن نقشه‌های خود را در فضای مجازی دنبال می‌کند.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المومنین بعد از ظهر یک‌شنبه 29 خرداد در مسجد امیر(ع)، گفت: پیامبر می‌فرماید؛ نفس به طور کل دشمن انسان است. ضمن اینکه نفس در درون افراد قرار دارد.

 

وی افزود: باید نفس که دشمن فرد است را بشناسیم، زیرا این دشمن پشت مرزها نیست و همه جا نیز حاضر می‌باشد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنی از امام علی(ع)، بیان داشت: نفس برای فرد، نزدیک‌ترین دشمن است. این سخن دو نکته دارد، به این معنا که نفس دشمن است و بسیار نیز در نزدیکی فرد قرار دارد.

 

حجت الاسلام علوی تهرانی تأکید کرد: بسیار مهم است همه افراد دشمنی نفس را بشناسند، زیرا اکثر افراد تمام خطاهای خود را بر گردن شیطان می‌اندازند، در حالی که خود شیطان نیز به دلیل غفلت از نفس از راه خود دور شد.

 

وی گفت: بسیار اهمیت دارد که بدانیم نفس و شیطان در برخی مواقع با یکدیگر متحد می‌شوند و در این همیاری نیز به انسان ضربه می‌زنند، پس باید تمام افراد نحوه دشمنی نفس را بشناسند.

 

حجت الاسلام علوی تهرانی خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های کارکرد نفس این است که توجیه‌گری می‌کند، به این معنا که برای کار خلاف دلیل تراشی می‌کند. برای مثال می‌گوید اگر از بیت المال دزدی نکنی، قطعا فرد دیگری جای تو دزدی می‌کند. در موضوع ماهواره نیز اینگونه توجیه می‌کند که تنها برای رصد اخبار از ماهواره استفاده می‌شود.

 

وی گفت: همواره نفس به بدی دستور می‌دهد، در روایات نیز بسیار به این موضوع اشاره شده است. دقیقا در نقطه مقابل نیز فطرت عقل قرار دارد که که کمالگرا می‌باشد، پس به همین دلیل نفس در برابر عقل به موضوع توجیه‌گری می‌پردازد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به جریان تحریم‌ها، گفت: در زمان تحریم حتی داروها هم تحریم بود، اما در آن زمان فضای مجازی ما تحریم نبود، زیرا دشمنان می‌خواهند با برنامه‌های خود ما را شبیه خود کنند و در این راه از تمام ابزار نیز استفاده می‌کنند./856/202/ب3

ارسال نظرات