۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۴۳۳۲۴۰
ریيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل:

حجاب عامل انزواي زن در جامعه نيست

ریيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل، گفت: همه زنان نمونه قرآن، در متن فعاليت و پويايي جامعه هستند و اين تاييدي بر اين نکته است که حجاب، عامل انزواي زن در جامعه نيست.
حجت الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام سميع الله مردان ظهر امروز در جمع کارکنان اداره تامين اجتماعي شهرستان آران و بيدگل، با اشاره به اينكه حجاب و عفاف به عنوان يک فرهنگ، روش و منش مسلمانان را تبيين مي کند، گفت: واژه حجاب 7 مرتبه در قرآن کريم ذکر شده است.

 

وي يادآور شد: قرآن همچنين با پرداختن به زندگي زناني چون بلقيس ملکه سبا در عرصه حکومت، آسيه همسر فرعون در عرصه مبارزه در نظام توحيدي و حضرت مريم الگوي عفاف، جايگاه زنان را در طول تاريخ به تصوير کشيده است.

 

رييس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل، بدحجابي را مشکلي مهم در جامعه اسلامي دانست و گفت: اگر حجاب و عفاف در جامعه تقويت شود، الگوهاي غربي وارد کشور نمي‌شود و به تبع بي‌حجابي هم به‌ عنوان فرهنگ وارداتي در جامعه گسترش پيدا نمي‌کند.

 

حجت الاسلام مردان، با نادرست خواندن موضع برخي که حجاب را عامل انزواي زن مي دانند يادآور شد: همانطور که درقرآن عفت دختران شعيب را در حال چوپاني و آب دادن به گوسفندان در جمع مردان بازگو مي کند و عفت و پاکدامني مريم را در معبدي که همگان چه زن و چه مرد به پرستش مي آيند مي ستايد، حجاب به هيچ وجه عاملي براي انزواي زن در جامعه نيست.

 

عضو شوراي فرهنگ عمومي آران و بيدگل افزود: همه زنان نمونه قرآن، در متن فعاليت و پويايي جامعه هستند و اين تاييدي بر اين نکته است که حجاب، عامل انزواي زن در جامعه نيست.

 

وي در بخش ديگري از سخنانش، انقلاب اسلامي را ثمره مجاهدت مردم در جهت زنده نگهداشتن و دفاع از ارزش هاي ديني اسلامي از جمله حجاب اسلامي دانست و افزود: پس از پيروزي انقلاب اسلامي، زنان با حجاب و پوشش اسلامي در عرصه هاي مختلف فرهنگي، سياسي، اجتماعي و ورزشي حضور يافتند و حتي به الگويي براي ساير زنان مسلمان و غير مسلمان تبديل شدند.

 

حجت الاسلام مردان، نهادينه سازي، گسترش فرهنگ حجاب و حفظ و پاسداري از آن را سه مؤلفه مهم حجاب دانست و گفت: موفقيت در اين مراحل، نيازمند حرکت جمعي پويا از سوي همه نهادهاي عمومي و مردمي است و اگر اين هم سويي و هم پوشاني در سطح فراگير صورت نگيرد، به نتيجه مطلوب نخواهيم رسيد.

 

به گفته وي، ضعف ايمان، تهاجم فرهنگي، پيروي از هواي نفس، غفلت، عدم احساس مسؤوليت در حفظ ارزش ها، مدپرستي، جلب توجه و تقليد از مهم ترين عوامل و ريشه هاي بدحجابي است.

 

ریيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل افزود: تقويت پايه هاي ايماني و پايبندي هرچه بيشتر به ارزش هاي اخلاقي مورد تاكيد دين اسلام، ارائه الگوهاي مناسب اسلامي، به دست آوردن توانايي لازم براي دفاع عقلاني از فرهنگ حجاب و عفاف، حراست از كيان خانواده در برابر نفوذ امواج مخرب ماهواره واحياي فرهنگ امر به معروف و نهي از منکر از راهکارهاي گسترش فرهنگ حجاب در جامعه است./1307/202/ب3

ارسال نظرات