۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۴۳۳۲۰۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

ضرورت تجهیز مبلغان دینی به سلاح علم و تقوا

عضو شورای حوزه علمیه مازندران مجهز شدن به اطلاعات روز و برخورداري از محتواي ديني و علمي را بسيار ضروري دانست و گفت: مبلغان بايد بتوانند خود را به توانمندي‌هاي اطلاعاتي روز دنيا مجهز کنند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقرمحمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران  امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان گفت: وظیفه نهادهای فرهنگی و تبلیغاتی است که هم از ایمان اسلامی مردم محافظت کرده و هم آن را در جامعه تعمیق کنند.

 

وی با ابراز تأسف از روزه‌خواری علنی در ماه مبارک رمضان در جامعه افزود: باوجود این که این افراد اقلیت جامعه محسوب می‌شوند اما نباید اجازه داد همین تعداد نیز حرمت‌ها را بشکنند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که افرادی که به هر دلیلی توان گرفتن روزه در این ماه مبارک را ندارند باید حرمت این ماه را نگه دارند، افزود: روزه خواری در ملأ عام دهن کجی آشکار به ماه مبارک رمضان است.

 

حجت الاسلام لائینی روزه خواری علنی را بی اعتنایی به دستوارات الهی دانست و تصریح کرد: نباید با روزه خواری حرمت این ماه مبارک را زیر سؤال برد.

 

امام جمعه نکا، روزه خواری علنی را دهن کجی به احکام دین مبین اسلام دانست و با بیان این که این عمل غیر دینی بسیار ناپسند است، بیان داشت: افرادی که حتی برای روز گرفتن عذر شرعی نیز دارند نباید خدای ناکرده مرتکب این گناه شوند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، تظاهر به روزه‌خواری را شکستن حرمت جامعه اسلامی خواند و خاطر‌نشان کرد: در مواجه با روزه خواری مردم تکلیف به اجرای امر به معروف دارند.

 

مسؤول حوزه علمیه نکا از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه زدودن گناه ها و ترک معصیت یاد کرد و گفت: آحاد جامعه اسلامی باید از این فرصت پیش آمده نهایت بهره را ببرند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن و ماه میهمانی خداوند دانست و با بیان این که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان کارنامه قبولی را به افراد و بندگان مخلص خویش اعطاء می کند و آنها را مرحله بندگی خویش می‌رساند، افزود: باید بتوانیم در هر سال روحیه رمضان سال قبل را با خود داشته باشیم و اسیر هوا و هوس نفس شیطان اماره نشویم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن روز اکرام و ایتام، ماه مبارک رمضان را ماه دستگیری از محرومان و مستضعفان جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در جامعه دینی همه ما وظیفه داریم نسبت به دستگیری از محرومان جامعه قدم برداریم تا شاهد فقر در جامعه دینی نباشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ماه مبارک رمضان خیر و برکات بسیاری برای امت اسلامی دارد، گفت: ماه مبارک رمضان با احسان و بخشش آمده است و این یکی از ویژگی‌های مهم این ماه مبارک است.

 

حجت الاسلام لائینی کسب تقوا را از مهم ترین دستاوردهای ماه مبارک رمضان برشمرد و افزود: باید از لحظه های این ماه پرفیض در جهت ساختن درون خود بهره گیریم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، ضیافت الهی در ماه رمضان را به معنای دعوت عمومی خدا از همه مردم حتی گناهکاران عنوان کرد و افزود: ماه رمضان ماه دعا، نیایش و استغفار و توبه برای قرب به درگاه الهی است.

 

وی با بیان این که انسان باید ابتدا از لحاظ ظاهری خود را پاک کند و سپس برای دوری از آلودگی‌های روانی همچون بخل، حسد، دروغ، غیبت و کینه نسبت به نزدیکان تلاش کند، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی بر خودسازی و زدودن درون از گناه و ناپاکی است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، روزه داری را به معنای امانت‌داری و جزای آن را طبق حدیث قدسی، خود خدا عنوان کرد و افزود: در واقع انسان در ماه رمضان یاد می گیرد که امین نعمت های الهی باشد و در نتیجه افزون بر اندام شخص روزه‌دار اندیشه و فکرش نیز روزه دار است.

 

امام جمعه نکا در ادامه سخنان خود با مهم ارزيابي‌کردن مقوله تبليغ ديني در جامعه‌ گفت: تبليغ کار بسيار ارزشمندي است که اول مسؤوليت آن از سوي خداوند بر عهده انبياء و اوليا و سپس بر عهده علماي رباني نهاد شده است.

 

حجت الاسلام لائینی هدف تبليغ در مکتب انبياء را نجات مردم از طاغوت‌ها، هواهاي نفساني، جهل، تفرقه، شرک، دعوت به ايمان به خداوند و قانون آسماني و معاد دانست و افزود: بنا به فرمايش قرآن محتواي تبليغ همه انبياي الهي يکسان بوده است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به اينکه مقام مبلغان و عالمان ديني همتراز انبياء الهي است و اين تعبير به غير از مبلغان و عالمان دين به کسي نسبت داده نشده است، افزود: مقام عالمان دين آنقدر بلند مرتبه است که رد و نفي سخن او رفع و نفي سخن انبياء تلقي مي شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، مجهز شدن به اطلاعات روز و برخورداري از محتوي ديني و علمي را بسيار ضروري عنوان کرد و افزود: مبلغان بايد بتوانند خود را به توانمندي‌هاي اطلاعاتي روز دنيا مجهز کنند./1317/202/ب2

ارسال نظرات