۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۴۳۳۲۰۶
حجت‌الاسلام ماندگاری:

دوستداران امام زمان بین محبوب‌های خود اولویت‌بندی کنند

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: شیعیان و دوستداران امام زمان باید بین محبوب‌های خود اولویت‌بندی کنند در حالیکه متاسفانه امروز محبان امام زمان(ع) نسبت به حق تقدم بین محبوب‌های حقیقی و مجازی آگاهی کافی ندارند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه شامگاه شنبه 29 خرداد به مناسبت ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخت و درباره اولویت‌بندی محبت، گفت: در تربیت مهدوی شیعیان باید محبت جایز و غیرجایز را بشناسند.

 

وی افزود: در تربیت مهدوی قانون نخست این است که دوستان خدا را دوست داشته باشیم و دشمنان او را دشمن بداریم، همانگونه که خداوند می‌فرمایند توابین، متقین و صابرین را دوست داشته باشید ظالم، کاذب و منافق را دوست نداشته باشید.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به قاعده دیگری درباره تربیت مهدوی، عنوان کرد: شیعیان و دوستداران امام زمان باید بین محبوب‌های خود اولویت‌بندی کنند در حالیکه متاسفانه امروز محبان امام زمان(ع) نسبت به حق تقدم بین محبوب‌های حقیقی و مجازی آگاهی کافی ندارند.

 

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه بسیاری حق تقدم‌ دنیایی را خوب می‌فهمند اما آنچه مربوطه به خدا و معصومین‌(ع) است خوب نمی‌شناسند، بیان داشت: از سخت‌ترین امتحان‌های‌ انسان‌ها در زمینه محبت است که باید بتوانند به درستی اولویت‌بندی کنند.

 

وی با اشاره به 4 امتحان سخت حضرت ابراهیم(ع) در زمینه محبت، اظهار داشت: حضرت ابراهیم(ع) چنان عاشق خداوند بود که در پاسخ به ندایی که نام پرروردگار را می‌برد همه اموالش را بخشید و در نهایت بندگی را نیز پذیرفت، اگر در جامعه اسلامی شیعیان خمس و زکات خود را به درستی پرداخت کنند در واقع محبت الهی را در اولویت قرار داده اند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به دومین امتحان حضرت ابراهیم(ع) ابراز کرد: امتحان دیگر حضرت درباره جان او بود، که در جوانی به دستور خداوند بت‌ها را شکست، هنگام مجازات که قرار بود او را به آتش اندازند اسرافیل، عزرائیل، میکائیل و جبرائیل به او پیشنهاد کمک دادند اما حضرت ابراهیم(ع) تمام تکیه خود را بر خدا قرار داده بود.

 

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان سومین امتحان حضرت ابراهیم(ع) گفت: امتحان دیگر حضرت مربوط به همسران او هاجر و ساره بود، که باید بر اساس دستور الهی مهربانی خداوند را به نمایش می‌گذاشت.

 

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به امتحان چهارم حضرت ابراهیم(ع) خاطرنشان کرد: این امتحان سخت‌ترین امتحان حضرت ابراهیم(ع) بود که باید حق تقدم محبت الهی نسبت به فرزند را به نمایش می‌گذاشت تا مردم حق تقدم محب حقیقی را بشناسند./202/807/ب1

ارسال نظرات