۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۳۳۲۰۵
عضو هیأت امنای اتاق فکر و تبلیغ حوزه علمیه خراسان:

دفاع از خون مدافعان حرم نیازمند فعالیت فرهنگی است

حجت‌الاسلام دهشت بر اهمیت دفاع از حرم اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم خون مدافعان حرم از بین نرود باید در ایران سعی و تلاش فرهنگی بیشتری کنیم.
دهشت دهشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام مرتضی دهشت، عضو هیأت امنای اتاق فکر و تبلیغ حوزه علمیه خراسان، شب گذشته در مراسمی با عنوان اجتماع بزرگ مدافعان حرم و یادبود شهید سردار سید حکیم که در مدرسه علمیه سیادت مشهد برگزار شد ضمن تصریح به اقدامات خالصانه مدافعان حرم، افزود: تهاجم فرهنگی اثر بسیار زیادی روی ما گذاشته است. حتی بازی‌هایی که در موبایل است ما را بی‌تفاوت و بی‌غیرت کرده است.

 

وی به آیه‌ای از قرآن کریم اشاره کرد و ابراز داشت: اگر زندگی خوب و سالم می‌خواهید دعوت خدا را استجابت کنید. آن انسان‌های ساده لوحی که اشکال می‌گیرند که چرا لبیک یا حسین(ع)، لبیک یا رسول(ص) می‌گوییم، آیه قرآن را دراین‌باره حتماً نشنیده و درک نکرده‌اند.

 

وی در ادامه تأکید کرد: خداوند می‌فرماید دعوت خدا را بپذیرید وقتی شما را می‌خواند، این لبیک گفتن همان اجابت دعوت است.

 

حجت‌الاسلام دهشت در پاسخ به افرادی که می‌گویند در دفاع از حرم حدیث نداریم، خاطرنشان کرد: آن‌هایی که می‌گویند برای دفاع از حرم حدیث نداریم اشتباه می‌کنند، چون می‌بینند وجدان عده‌ای بیدار شده است، می‌خواهند صورت‌ مسأله را پاک کنند و خودشان نیز توفیق و لیاقت حضور در جمع مدافعان حرم را ندارند.

 

وی در رابطه با جنگ کنونی جوانان ایرانی گفت: اگر اکنون اجازه نمی‌دهند به سوریه برویم باید بدانیم که جنگ فرهنگی داخلی از نبرد آنجا کم نمی‌آورد. اگر می‌خواهیم خون مدافعان حرم از بین نرود باید در ایران سعی و تلاش فرهنگی بیشتری کنیم.

 

لازم به ذکر است قبل از سخنرانی حجت‌الاسلام دهشت، جانباز مدافع حرم ابوتراب به روایت‌گری از جبهه‌های نبرد سوریه و عراق پرداخت./202/862/ب1

ارسال نظرات