۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۴۳۳۲۰۳
امام جمعه بابلسر:

رسالت مهم مبلغان دینی بیان حقايق و معارف اسلامی به مردم است

امام جمعه بابلسر با بیان این‌که تبليغ دينی يعنی رساندن حقايق و معارف اسلامی به مخاطب و دعوت و تشويق مردم به رعايت و اطاعت فرامين الهی، گفت: تبلیغ، دعوت به پيروی از حق و حقيقت و شناساندن بدی‌ها و پليدی‌ها و در ذيل آن ارائه شيوه‌های پويا جهت مبارزه با ظلم و پلشتی‌ها است.
استاد حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر طلابیان، امام جمعه بابلسر امروز در جمع تعدادی از مبلغان این شهرستان با بیان این‌که مبلغان روحانی مکلف به تبلیغ دین حق در جامعه هستند، اظهار داشت: یکی از برنامه‌ها برای تقویت و رشد بعد معنوی، تقوا و پرهیزگاری است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران مبلغان را به رعايت تقواي الهي در سفرهاي تبليغي توصيه کرد و گفت: کارهاي تبليغي اگر از روي اخلاص باشد تأثيرگذاري زيادي خواهد داشت.

 

حجت الاسلام طلابیان با اشاره به این که هر کسي مقصودي جز رضاي خداوند داشته باشد عملش ضايع مي‌شود، افزود: کسي که در کارهايش رضايت خداوند را در نظر داشته باشد، خداوند کاري مي‌کند که او از درون احساس بي‌نيازي کند.

 

امام جمعه بابلسر با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبري از منبر مفيد و مبلغان، تصريح کرد: مقام معظم رهبري مسأله اتقان را مطرح کردند و فرمودند مطالبي که بر روي منبر بيان مي‌شود بايد مستند و متقن باشد.

 

وی به رشد آگاهي‌ها و اطلاعات مردم اشاره کرد و با بیان این که مبلغ بايد قبل از هر سخنراني، مطالعه کافي داشته باشد و محکمات را از متشابهات تشخيص دهد، افزود: محتواي منبر بايد به گونه‌اي باشد که پيام مطلوبي به مخاطبان منتقل کند.

 

امام جمعه بابلسر ادامه داد: محتواي منبر ما بايد چکيده‌اي از اصول عقايد، اخلاق و احکام باشد و کسي که يک مطلب را در خودش هضم نکند نمي‌تواند آن را براي ديگران بيان کند.

 

وي با بيان اين‌که مسأله گفتن براي مردم را نبايد سبک بشماريم، اظهار داشت: بسیاری از مردم مسائل اوليه احکام را نمي‌دانند و وظیفه مبلغان دینی است در ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان نسبت به بیان صحیح احکام دینی اقدام کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش ديگري از سخنان خود برنامه‌ريزي مناسب در مساجد را موجب جذب جوانان به اين کانون‌ها دانست و تأکيد کرد: مبلغان بايد براي جوانان برنامه‌هاي ويژه‌اي برگزار کنند و ارتباط خوبي با آنها داشته باشند.

 

حجت الاسلام طلابیان افزود: اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوی رشد و پرورش دهد و به طهارت و کمال مطلوب برسد، باید هوای نفس خود را مهار کند و موانع رشد را یکی پس از دیگری بر دارد و خود را سرگرم لذت‌ها و شهوات جسمی نکند.

 

امام جمعه بابلسر با بیان این‌که بسیاری از مفاهیم زیبا و پرمحتوا در عرف مردم و در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی دچار چالش‌هایی شده است، تصریح کرد: لازم است تا با یک آسیب‌شناسی جدی در این خصوص و استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغ، هر چه شایسته‌تر شرایط گسترش دین مبین اسلام را فراهم آوریم.

 

حجت الاسلام طلابیان خاطرنشان کرد: تبليغ در بهترين و اصولی‌ترين شكل آن يک فعاليت آموزشی است كه به منظور رشد دانش و آگاهی‌های سياسی، اجتماعی و فرهنگی، نشر ارزش‌ها و سجايای اخلاقی صورت می‌گيرد.

 

وی با بیان این‌که تبليغ دينی يعنی رساندن حقايق و معارف اسلامی به مخاطب و دعوت و تشويق مردم به رعايت و اطاعت فرامين الهی و تاسی به سيره انبيا و ائمه اطهار(ع)، اضافه کرد: تبلیغ، دعوت به پيروی از حق و حقيقت و شناساندن بدی‌ها و پليدی‌ها و در ذيل آن ارايه شيوه‌های پويا جهت مبارزه با ظلم و پلشتی‌ها است.

 

امام جمعه بابلسر گفت: در قرآن كريم برای تبليغ از كلمات ابلاغ، انذار، تبشير، تخويف، هدايت، ارشاد، دعوت، امر به معروف و نهی از منكر استفاده شده است كه هر يک به بعدی از ابعاد تبليغ اشاره دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکيد بر اين که مبلغان ديني بايد در ماه مبارک رمضان در جهت ترويج فرهنگ قرآني و اسلامي در ميان مردم به ويژه جوانان تلاش کنند، ادامه داد: قرآن کريم بهترين غذاي روح انسان است که مانع قدم گذاشتن انسان‌ها در گمراهي مي‌شود.

 

حجت الاسلام طلابیان تقویت جایگاه نظام جمهوري اسلامي را مهم‌‌ترين وظيفه مبلغان ديني اعلام کرد و اظهار داشت: مبلغان بايد با تشريح مسائل و احکام مورد نياز مردم زمينه ارتقاي فرهنگ ديني و معرفتي آنان را فراهم کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: مبلغان ديني در ماه مبارک رمضان ضمن بيان تفسير آيات قرآني، بيان برخي احکامي که مغفول مانده، مباحث روز و بصيرت‌بخشي و دشمن‌شناسي را مورد توجه قرار دهند.

 

امام جمعه طلابیان، حضور روحانيت در مناطق مختلف استان به ويژه مناطق محروم و روستايي را بسيار مهم و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه هر ساله شاهد استقبال بيشتر مردم نسبت به اعزام مبلغان به مناطق مورد نياز هستيم./950/202/ب2

ارسال نظرات