۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۴۳۳۲۰۲
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

 غرب‌زدگی در برخی ورزش ها نباید بر فطرت اسلامی غلبه کند

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز ورزش می‌تواند یک حرکت فرهنگی مؤثری را در نسل جوان ایجاد کند تا آنها در مسیری درست هدایت شوند، گفت: غرب‌زدگی در برخی ورزش ها نباید بر فطرت اسلامی غلبه کند.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار سرپرست اداره ورزش و جوانان فریدونکنار با اشاره به اهتمام اسلام به تقویت ورزش در جامعه، گفت: به ورزش‌هایی مانند شنا، تیراندازی و اسب سواری در اسلام توصیه شده است و به عنوان یک حق فرزند بر پدر یاد می‌کنند.

 

وی با بیان این که امروز ورزش می‌تواند یک حرکت فرهنگی مؤثری را در نسل جوان ایجاد کند و تا آنها در مسیری درست هدایت شوند، افزود: اصل ورزش یک کار فرهنگی است که در برخی از ورزش‌ها و ورزشکاران غرب‌زدگی بر فطرت اسلامی غلبه می‌کند و موجب دلسردی بسیاری از افراد می‌شود.

 

حجت الاسلام جلالی با تاکید بر این‌که مسؤولان حوزه ورزش باید تلاش کنند تا موازین و اخلاق در ورزش رعایت شود، خاطرنشان کرد: یک ورزشکار باید مظهر اخلاق اسلامی و انسانی باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌های کشور، اظهار داشت: بانوان می‌توانند در ورزشگاه‌هایی حاضر شوند که رقابت‌های بانوان در آن برگزار می‌شود، چون اختلاط‌ در ورزش موجب انحراف در مسائل جنسی می‌شود و باید تلاش کنیم تا در ورزش فضا برای ناپاکان مهیا نباشد.

 

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، ورزشکاران کشورمان در عرصه های بین المللی هویت و نماد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: به همین دلیل باید در مسائل اخلاقی و پهلوانی الگوی کشورهای دیگر باشند.

 

وی با تأکید براین که ریاضت جسمی در ورزشکاران باید با ریاضت معنوی آمیخته باشد، تصریح کرد: ورزشکاران باید در کنار پرورش جسم خود روح و فکر خود را نیز پرورش دهند.

 

حجت الاسلام جلالی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺗﻘﻮﯾﺖ ورزش ﺟﻮاﻧﺎن ﺑﺴﺘﺮ ﺳﺎز ﺷﺎداﺑﯽ و ﻧﺸﺎط آنها ﺧﻮاھﺪ ﺑﻮد، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ورزش ﻣﻮﺟﺐ ﻣﯽ ﺷﻮد ﺗﺎ ﻧﺴﻠﯽ ﺳﺮزﻧﺪه ﺑﺮای ﮐﺸﻮر ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

 

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تحصیل، تهذیب و ورزش تاکید دارند، افزود: امروز حضور جوانان سالم، بانشاط و با انرژی و با افکار سالم برای پیشرفت و سعادت جامعه ضروری است که ورزش یکی از راهکارهای تربیت جوانان سالم در جامعه است.

 

وی با بیان این که ورزش، خمودگی و افسردگی را از جامعه دور و نشاط و سرزندگی را برای آن به ارمغان می آورد، افزود: با ترویج فرهنگ ورزش در بین جوانان جامعه، آنها را در برابر آسیب های فردی و اجتماعی مصون می سازیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود توسعه فرهنگ ورزش و سلامت در حوزه های علمیه یک ضرورت است، ابراز کرد: ورزش سبب ارتقای سلامت روحی و معنوی طلاب و روحانیان می شود و حوزه‌های علمیه باید در راستای توسعه ورزش همگانی در میان طلاب و روحانیان تلاش کنند.

 

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، ترویج شبهات دینی را هدف اصلی دشمنان برای تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: شبهه افکنی در مسائل مختلف نقشه امروز دشمنان برای خارج کردن جوانان ایران اسلامی از مسیر تقوا ومعرفت دینی است.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که غربی ها تلاش می کنند که نسل جوان ما از درون تهی شوند، خاطرنشان کرد: اگر ذهن و افکار نسل جوان از سوی غرب تسخیر شود، دشمن به اهداف خود رسیده است.

 

وی بر ضرورت تقویت معرفت دینی در میان جوان ایران اسلامی تأکید کرد و بیان داشت: ارزش های متعالی دینی سد محکمی در برابر هجمه‌های گسترده غرب علیه نسل جوان کشورمان است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، نسل جوان را سرمایه هر کشوری دانست و با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز برپایه تلاش های جوانان در عرصه های بین المللی نقش آفرین است، گفت: انقلاب عظیم اسلامی نیز به رهبری امام راحل و حضور جوانان انقلابی به پیروزی رسید./950/202/ب2

ارسال نظرات