۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۴۳۳۱۵۲
در نشستی خبری صورت گرفت؛

تشریح برنامه‌های شبکه رادیویی قرآن و رادیو تلاوت

نشست خبری تشریح برنامه‌های شبکه رادیویی قرآن و رادیو تلاوت در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.
محمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین محمد زاده، مدیر رادیو قرآن بعداظهر شنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های شبکه رادیویی قرآن و رادیو تلاوت که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه برنامه‌های رادیو قرآن در ماه مبارک رمضان در حوزه‌های تلاوت، آموزش، تفسیر، علوم قرآنی و اطلاع رسانی می‌باشد اظهار داشت: این برنامه‌ها متناسب با فضای ماه مبارک رمضان است و اکثر برنامه‌ها در 30 قسمت پخش خواهد شد، به این معنی که اگر شنونده‌ای امکان استفاده از یک قسمت برایش فراهم نشد بتواند بهره لازم را ببرد.

 

وی ادامه داد: در حوزه آموزش رادیو قرآن برنامه‌هایی از جمله آموزش روخوانی، آموزش روان خوانی، آموزش حفظ، آموزش تجوید، احکام و مفاهیم قرآنی در 30 قسمت ارائه خواهد شد.

 

مدیر رادیو قرآن با بیان اینکه ارائه سیر مباحث اخلاقی قرآنی بر اساس حدیث عقل و شرع از امام صادق(ع) از دیگر برنامه‌های رادیو قرآن می‌باشد، خاطرنشان کرد: این مباحث در برنامه «مسیر روشن» توسط دکتر سید محسن میرباقری ارائه خواهد شد، همچنین در حوزه مباحث علوم قرآنی در شبکه رادیویی قرآن از کارشناسانی مانند دکتر معارف در برنامه روشنا که به ارائه کلیات و مباحث مهم علوم قرآنی می‌پردازد، استفاده خواهیم کرد.

 

محمد زاده با اشاره به راه اندازی طرح فراگیر «قرآن کتاب زندگی» یادآور شد: این طرح در سی قسمت بر اساس جز خوانی روزانه مردم با بررسی یک آیه با موضوع و محتوای کاربردی مرتبط با سبک زندگی و شعار سال و مرتبط با مقطع سنی نوجوان همراه با نشست‌های کارشناسانه و تیتر‌های امروزی برگزار می‌شود.

 

وی افزود: طرح فراگیر «قرآن کتاب زندگی» در دو مقطع صبحگاهی و عصرگاهی پخش می‌شود، برنامه صبح‌گاهی با عنوان «قرآن و زندگی» و برنامه عصرگاهی با عنوان "قرآن کتاب زندگی" با شعار "به رنگ خدا درآییم" برگرفته از آیه 138 سوره بقره پخش می‌شود.

 

مدیر شبکه قرآن با بیان اینکه در این برنامه در می یابیم که چگونه می توانیم رنگ خدا را در زندگی پیاده کنیم، اظهار داشت: به عنوان مثال در سوره لقمان موضوع متناسب با هشت حوزه ای است که جناب لقمان به فرزند خود داده اند که با تیتر «توصیه های یک پدر» عرضه می شود.

 

محمدزاده با اشاره به مبحث قرآن و زندگی در بخش نیم‌روزی، تصریح کرد: در این مبحث از کارشناسانی مانند حجج اسلام توانایی با آیتم «کوی مهربانی» ویژه نوجوانان، تراشیون با آیتم خانواده و کریم دولتی درباره پرکاربردترین واژه های قرآن کریم در جز‌های روزانه بهره خواهیم برد.

 

وی در ادامه افزود: برنامه جز خوانی به صورت زنده هر روز در مصلی و نمایشگاه قرآن پخش می‌شود، همچنین بحث محافل قرآنی شبانه با عنوان شب‌های نورانی برگزار می‌شود که توسط رادیو قرآن نیز پخش می‌ شود.

 

مدیر رادیو قرآن با بیان اینکه در طول ماه مبارک در چهار نوبت به تلاوت ترتیل قرآن کریم می‌پردازیم، تاکید کرد: نوبت اول ساعت 5 بامداد با صدای استاد عبدالعزیز عکاشه، نوبت دوم ساعت 11:30 دقیقه با صدای اساتید ایرانی آقایان صفدری، ابوالقاسمی که هر کدام 10 جز را خواهند خواند و نوبت سوم ساعت 19 با صدای اساتید ایرانی و ساعت 24 هر شب به صورت زنده از مصلی پخش خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: یکی از وظایف رادیو قرآن و رادیو تلاوت حفظ و گسترش فرهنگ تلاوت است، بر این اساس اطلاع رسانی در این حوزه و ارائه رویدادهای مهم قرآنی و مهم ترین خبرهای نهادها در ماه مبارک رمضان و انعکاس فعالیت‌های مختلف در نمایشگاه قرآن با عنوان «شهر قرآن» از مهم ترین فعالیت‌های شبکه رادیویی قرآنی است./816/202/ب2

ارسال نظرات