۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۴۳۳۱۲۸
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

کسی که زکات نمی دهد فقرا را تحریم اقتصادی کرده است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این‌که اگر زکات پرداخت شود فقر تا حد زیادی از بین خواهد رفت، گفت: کسی که زکات نمی دهد فقرا را تحریم اقتصادی کرده و کسی که فقرا را از زکات محروم کند خود مورد تحریم اقتصادی خدا قرار می گیرد.
حجت الاسلام قرائتی نواب

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در مشهد، جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در مدرسه علمیه نواب برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان دو آیه « ثقلت موازینه» و «خفت موازینه»، گفت: میزان وسیله سنجش است انسان هم میزان دارد، در زیارت امیرمؤمنان می گوییم سلام بر تو که میزانی، این یعنی امیرمؤمنان میزان سنجش در قیامت است.

 

وی درباره اهمیت طلب رزق و روزی از خداوند گفت: کل هستی برای بشر آفریده شده است و آفرینش بشر برای عبادت است، گل و بهترین عبادت ها نماز است و بهترین جای نماز سجده آن است و از جمله ادعیه وارده در سجده طلب رزق و روزی برای خود و عیالمان از خداوند است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: هر چه که خدا قبول کند عبادت است نه هر آنچه که ما خیال می کنیم، گاهی وقت ها آب دادن دست پدر ثوابش بیشتر از مجتهد جامع شدن است.

 

وی با تأکید بر اهمیت زکات در اسلام گفت: همه دین و قبولی آن بسته به نماز است اما نماز طبق بیان قرآن خود بسته به زکات است، زیبایی اسلام در این است که همه چیز را باهم دیده است.

 

رییس ستاد اقامه نماز با توصیه به طلاب مبنی بر مراقبه در اخلاقیات و برخوردهای خود ادامه داد: مردم در برخوردها و رفتار ما دقت می کنند و حواسشان به ما هست، کوچک ترین برخورد و کار اشتباه از سوی طلاب به نظر مردم وحتی کودکان می آید.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در بخش پایانی سخنان خود با انتقاد از فراموشی فریضه زکات در جامعه، گفت: کسی که زکات نمی دهد فقرا را تحریم اقتصادی کرده و کسی که فقرا را از زکات محروم کند خود مورد تحریم اقتصادی خدا قرار می گیرد، اگر زکات پرداخت شود فقر تا حد زیادی از بین خواهد رفت./202/863/ب1

محمد عبیسی
ارسال نظرات