۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۴۳۳۱۱۲
قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ماه رمضان فرصتی برای تبیین راهکارهای اقتصاد مقاومتی از سوی روحانیان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای تبیین و تشریح راهکارها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی روحانیان مبلغ است.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از فرصت ماه مبارک رمضان در زمینه‌های گوناگون، اظهار کرد: ماه رمضان موعد تقویت تقوا و کسب فضیلت است.

 

وی با بیان اینکه یکی از فضیلت‌های ماه رمضان کسب اخلاق خوش اسلامی است، اضافه کرد: باید اخلاق خوش در خانواده‌ها گسترش یافته و زوجین با یکدیگر با اخلاق خوش برخورد کنند نه اینکه خانه‌ برای یک نفر به زندان تبدیل شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه امروزه ریشه بسیاری از طلاق‌ها به ویژه طلاق‌های عاطفی به بی‌اخلاقی‌ها بازمی‌گردد، افزود: اگر بین زن و شوهر اخلاق خوش حاکم نباشد این صفت بد اخلاقی به فرزندان نیز منتقل خواهد شد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از فواید و ثمرات روزه گرفتن مستحکم شدن پایه‌های فضایل اخلاقی است، ادامه داد: باید روحانیان مبلغ و متولیان فرهنگی و مذهبی جامعه تلاش کنند تا زمینه را برای استفاده بهتر و بیشتر مردم از فرصت ماه رمضان مهیا کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای تشریح و تبیین راهکارها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بین اقشار مختلف مردم است، خاطرنشان کرد: باید روحانیان مبلغ در این زمینه و همچنین مسائل و آسیب‌های اجتماعی از فرصت محافل و مجالس مذهبی استفاده کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: می‌بایست روحانیان مبلغ مواردی چون اعتیاد، طلاق و غیره و نیز سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی را برای مردم تشریح کرده و از فرصت ماه رمضان برای نهادینه کردن و تحقق این امور بهره گیرند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه روحانیان یکی از اقشار تأثیرگذار در جامعه اسلامی هستند، اضافه کرد: افراد مؤثر و معتمد نقش زیادی در پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی دارند و روحانیان مبلغ نیز با نقش‌آفرینی فرهنگی می‌توانند در مقابله با معضل‌هایی چون اعتیاد که ریشه بسیاری از جرائم هستند عملکرد مناسبی داشته و سهم بیشتری در پیشگیری از اعتیاد داشته باشند.

 

وی ادامه داد: ماه رمضان ازجمله فرصت‌هایی است که در آن روحانیان مبلغ و مداحان ارتباط بیشتری با مردم به ویژه جوانان داشته و می‌توانند با استفاده از این فرصت آن‌ها را از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد دور کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت ذی‌قیمتی برای تبلیغ ارزش‌ها و انذار مردم از بدی‌ها و ناهنجاری‌ها ازجمله موارد مخدر و اعتیاد است، اضافه کرد: می‌بایست روحانیان بخشی از سخنرانی‌های روزانه خود در ماه رمضان را به این مسائل اختصاص دهند.

 

قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه با بیان اینکه ارائه آموزش‌های مناسب به خانواده‌ها نقش زیادی در پیشگیری از گسترش اعتیاد در جامعه دارد، اظهار کرد: روحانیان مبلغ با حضور در مساجد شهری و روستایی می‌توانند نقش ویژه‌ای در راستای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند./302/9314/ب1

ارسال نظرات