۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۴۳۳۱۱۱
آیت‎الله مظاهری:

مشغول شدن همه توجه انسان به دنیا بزرگ‌‌ترین خسارت است

حضرت آیت‎الله مظاهری با بیان این که گاه ما انسان‎ها به خاطر دنیا خودمان را زمین‎گیر می‎کنیم و هم و غم‎مان خوردن و اطفاء شهوت می‎شود، گفت: این خیلی خسارت دارد، انسان خلق شده است برای چیز دیگری اما خودش را به چیز دیگری مشغول می‎کند.
مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیتالله حسین مظاهری، بعد از نماز ظهر و عصر شنبه در مسجد حکیم با اشاره به این که بیاعتنایی به احکام خدا و به واجبات و محرمات نتیجهاش کور بودن در عالم قیامت و برزخ است، گفت: انسان در عالم قیامت سرگردان و گم است و با یک دنیا غم و غصه است، نه میمیرد و نه زنده میشود.

 

وی افزود: اگر انسان جاهل قاصر باشد، در رفاه هستند و سرگردان نیستند، اما اگر راجع به اعتقادات بینا باشد و راجع به اخلاق وارد باشد نه، اما اگر کوتاهی کرده باشند به آنان میگویند جاهل مقصر، جاهل مقصر کسی است که عمدا مسألهای را یاد نگرفته است، اما جاهل قاصر کوتاهی نکرده است.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که گاه برخی مردم جاهل قاصر هستند، اظهار کرد: سفها جاهل قاصر هستند، او فهم و درک ندارد که مسألهای را بفهمد، او در روز قیامت و برزخ در رفاه است و در آن حال گمشدگی و در آن شدت عذاب نیست.

 

وی گفت: کسانی که بد فهمیدند هم جاهل قاصر هستند، کسانی که رفتهاند جلو و میخواستهاند بفهمند اما بد فهمیدهاند، به این میگویند جهل مرکب، اگر کسی کوشا باشد اما مسأله را بد فهمیده باشد، دارای ثواب است، آن شدت عذاب در عالم برزخ را ندارد، آن شدت عذاب در عالم قیامت را هم ندارد.

 

حضرت آیتالله مظاهری ادامه داد: انسان باید به جایی برسد که در عالم برزخ با پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) گفت و گو کند و بالاخره به جایی برسد که با خداوند سخن بگوید و به قرب الهی و استکمال برسد، این میلیونها سال عالم برزخ برای او یک لحظه است، آن استکمال منالحق الی الحق برای او بسیار لذت دارد و تا خداوند خدایی میکند در محضر خداوند است.

 

وی با اشاره به این که ما باید توجه داشته باشیم که هیچ یک از ماها جاهل قاصر نیستیم، اظهار کرد: ما نه سفیه و نه غافل هستیم  و نه دچار جهل مرکب هستیم، خداوند متعال لطف کرده است و راه را به ما نشان داده است، ماییم که یا عالم برزخ خوب برای خودمان فراهم میکنم یا عالم برزخ بدی برای خود تهیه میکنیم، باید کوشا باشیم.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: دستیابی به رستگاری در آخرت مشکل نیست، یک دهمی که به فکر دنیا هستیم به فکر قیامت و برزخ باشیم، عالم قیامت و برزخمان عالی میشود، پروردگار عالم ما را خلق کرده است که به جاهای بالا بالا برسیم، خداوند در قرآن میفرماید ای انسان تو در حال حرکت پررنجی هستی که به سوی ملاقات پروردگارت است.

 

وی با بیان این که گاه ما انسانها به خاطر دنیا خودمان را زمینگیر میکنیم و هم و غممان خوردن و اطفا شهوت میشود، اظهار کرد: این خیلی خسارت دارد، انسان خلق شده است برای چیز دیگری اما خودش را به چیز دیگری مشغول میکند، خدا انسان را جهنم نمیبرد بلکه این خود انسان است که خودش را به جهنم میبرد./202/914/ب1

ارسال نظرات