۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۴۳۳۱۰۳
معاون پژوهشی حوزه علمیه:

رسانه ملی برای تولیدات علمی حوزه «دانش بازار» ایجاد کند

حجت الاسلام والمسلمین عماد با بیان این که ظرفیت کارشناسی صدا و سیما به جهت شناسایی افکار عمومی خیلی به درد جریان تولید دانش می خورد، گفت: صدا و سیما باید با ارتباطات و اطلاعاتی که دارد میان تولیدات علمی و دینی کشور با بازار مصرف ارتباط بر قرار کند و یک دانش بازار در عرصه مصرف ایجاد کند.
حجت الاسلام سیدعلی عماد معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به همت اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه، در مراسمی که امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد، معاون پژوهشی حوزه های علمیه و دیگر اساتید حوزه علمیه برگزار شد از دو جلد کتاب «نگین کعبه» و «سلامت جنسی در جامعه اسلامی» رونمایی شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عماد در این مراسم با اشاره به تعامل میان حوزه علمیه و رسانه ملی اظهار داشت: به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با تعامل رسانه ملی و حوزه علمیه طرحی تدوین شده است تا در زمینه فعالیت مشترک حوزه علمیه با مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما اقدام شود.

 

وی با بیان این که ظرفیت صدا و سیما می تواند در اختیار بخش پژوهش و تولید علم حوزه های علمیه قرار گیرد، افزود: در چرخه تولید علم اگر بخواهیم توفیق به دست آوریم نیازمند نهاد های واسط هستیم که بین تولید کنندگان و بدنه جلامه نقش آفرینی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عماد با بیان این که در تولید دانش، شناسایی نیاز واقعی، پدیدار ساختن نیازهای مکتوم و کنار گذاشتن نیازهای کاذب لازم است، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت کارشناسی صدا و سیما به جهت شناسایی افکار عمومی خیلی به درد جریان تولید دانش می خورد و افکار سنجی رسانه ملی می تواند نقطه اتکای تولید دانش کارآمد باشد.

 

وی با اشاره به موضوع تربیت اسلامی در رسانه، ابراز داشت: در انجمن تعلیم و تربیت و انجمن روانشناسی حوزه علمیه دو کار مهم انجام شده است که یکی نیاز سنجی روانشناسی اسلامی به عنوان مناسبات دین و روانشناسی و دیگری نیاز سنجی تعلیم و تربیت حوزه ها که محیط حوزه ها را به لحاظ تعلیم و تربیت مدنظر قرار داده استو می شود این را به حوزه تعلیم و تربیت خانواده و جامعه تسری داد و می تواند کمک کند که پایان نامه های حوزه و دانشگاه به این مسیر هدایت شود.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه با بیان این که در حوزه نشر دانش وظیفه رسانه ملی هم ایفای نقش در تعلیم و تربیت و هم ایفای نقش در نشر مطالب تربیتی است، گفت: در بخش مصرف و کاربست دانش باید هم صدا و سیما از تولیدات خود استفاده کند و هم باید با ارتباطات و اطلاعاتی که دارد میان تولیدات علمی و دینی کشور با بازار مصرف ارتباط بر قرار کند و یک دانش بازار در عرصه مصرف ایجاد کند./843/پ202/س

ارسال نظرات