۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۴۳۳۰۸۲
نماینده خبرگان رهبری:

پرونده برجام تنها درباره برنامه هسته‌ای ایران بوده است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: پرونده برجام تنها درباره برنامه هسته‌ای ایران بوده است، بنابر این اظهار نظر برخی از مقامات آمریکایی و غربی مبنی بر اعمال محدودیت در برنامه های موشکی، نظامی و دفاعی ایران اسلامی، بی پایه و اساس است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع طلاب و روحانیان با بیان این‌که عزت و تعالی نظام اسلامی ایران تنها با تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تحقق می یابد، اظهار داشت: دغدغه‌های رهبری برخواسته از مطالبات ملت از نظام است.


امام جمعه مراغه با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مسؤولان نظام، خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایش ایشان و آرمان های اصیل انقلاب اسلامی، تنها با ارتقای توانایی های کشور در زمینه های مختلف می توان بر مشکلات غلبه کرد و با اتکا به این توانایی ها دشمنان را شکست داد.


وی با بیان این‌که نگاه امیدوارانه به دشمنان دیرین نظام اسلامی ایران هیچ‌گاه عقلایی و منطقی نبوده و نیست، تصریح کرد: قدرت در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، نظامی و دفاعی سبب ارتقای توانمندی های کشور و در نهایت ارتقای توان جامعه از دیدگاه های مختلف می شود.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به سخنان مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره شیوه اجرای برجام از سوی طرف غربی، یادآور شد: با توجه به سخنان ایشان، برجام از نقاط قوت و ضعفی برخوردار بوده است، بنابراین طرف های موافق و مخالف آن نباید در این ارتباط مبالغه کنند.


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون به تمامی تعهدات خود در ارتباط با برجام پایبند بوده است، اما اگر کشورهای 1+ 5 تعهدهای خود را عملی نکنند، ایران نیز در این ارتباط مقابله به مثل خواهد کرد.


وی با بیان این‌که ایران هیچ‌گاه درباره برجام عهدشکنی نخواهد کرد، افزود: تعهد ایران زمانی شکل می گیرد که طرف غربی به ویژه آمریکا نیز به تعهدات خود پایبند باشد، در غیر این صورت مسأله برجام هیچ تعهد و الزامی برای طرف ایرانی نیز نخواهد داشت.


امام جمعه مراغه با اشاره به سوابق بدعهدی غرب در گذشته، گفت: پرونده برجام تنها درباره برنامه هسته‌ای ایران بوده است، بنابر این اظهار نظر برخی از مقامات آمریکایی و غربی مبنی بر اعمال محدودیت در برنامه های موشکی، نظامی و دفاعی ایران اسلامی، بی پایه و اساس است./935/302/ب2

ارسال نظرات