۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۳۳۰۸۱
معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه استان مرکزی:

حرکت به سمت تعالی و حاکمیت خدا از وظایف مسلمانان است

معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه استان مرکزی با بیان این که نقطه مقابل توسعه، تعالی به سمت خدا و حاکمیت خدا است، گفت: در توسعه ابزارهای بشر بیشتر از انسان پیشرفت می کند، برخلاف تعالی که انسان همزمان با پیشرفت به سمت خدا هم حرکت می کند.
معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام محمد امین حقدادی، معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: نقطه مقابل توسعه، تعالی به سمت خدا و حاکمیت خدا است و در توسعه ابزارهای بشر بیشتر از انسان پیشرفت می کند برخلاف تعالی که انسان همزمان با پیشرفت به سمت خدا هم حرکت می کند.

 

معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه استان مرکزی افزود: ما باید این راه را ادامه دهیم تا انقلاب با تمام قوا به سمت ظهور حضرت ولی عصر (عج) در جهان پیش برود.

 

حجت الاسلام حقدادی پیرامون سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با تداوم سیاست ها و برخوردهای خصمانه آمریکا با جمهوری اسلامی و ملت ایران، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در واقع درباره تداوم سیاست ها و برخوردهای خصمانه آمریکا با نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران، فرمودند: «سیاست های ایالت متحده هیچ تغییری نکرده بلکه در برخی موارد خصمانه تر هم شده است«.

 

معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه استان مرکزی ادامه داد: در این باب یک نکته خیلی مهم است اینکه سیاست های ایالت متحده و برخورد متقابل جمهوری اسلامی ایران با این سیاست ها هر دو سر منشاءشان یک نوع تفکر اعتقادی و ایدئولوژی و یک جهان بینی خاص است.

 

 این کارشناس مذهبی ابراز کرد: با توجه به جهان بینی اسلامی، آن چیزی که سرلوحه اصلی ترین کلمه اسلام یعنی لااله الا الله است را ما استکبار ستیزی می دانیم.

 

 معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه استان مرکزی ادامه داد: استکبارستیزی به این معنی است که هیچکس غیر از خدا حق حاکمیت بر بشر را ندارد.

 

حجت الاسلام حقدادی اظهار داشت: نقطه مقابل این تفکر، تفکر کفر است که از ابتدای خلقت هم مسیر با انبیاء، اولیاء و اوصیاء طی مسیر کرده و تا امروز هم همسیر است.

 

معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه استان مرکزی با بیان اینکه این تفکر الحادی حکومت ایالت متحده است، خاطرنشان کرد: یعنی حرکت اول ولایت الله و حرکت دوم ولایت طاغوت است که خداوند در آیت الکرسی به این مهم اشاره می کند و می فرماید: خدا ولی و سرپرست مؤمنان است.

 

 این کارشناس مذهبی بیان داشت: ما دو جبهه با دو وظیفه داریم، یک جبهه الهی با وظیفه خروج انسان از ظلمت به سمت نور و دوم جبهه طاغوت با وظیفه خارج کردن انسان از سمت نور به ظلمات.

 

معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه استان مرکزی ابراز کرد: وقتی می بینیم این دو جبهه هر دو با هم حرکت می کنند و پیش می روند؛ بنابراین به این نکته می رسیم که این تقابل تا قیام قیامت هم ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام حقدادی افزود: این تفکر طاغوت است که همیشه خود را حاکم می داند، اصلا در قاموس او تغییر رفتار معنا ندارد.

 

وی اضافه کرد: طاغوت می خواهد کدخدای دنیا باشد، می خواهد خدا و اولیاء خدا حاکم نباشند؛ پس طبیعی است هر روز سیاست هایش سخت تر و هجوم آورانه تر شود.

 

معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه استان مرکزی در ادامه تأکید کرد: با توجه به اینکه طاغوت هر روز سیاست هایش سخت تر و هجوم آورانه تر می شود ما هم وظیفه داریم هر روز مقابله بیشتری در برابر طاغوت داشته باشیم و کوتاه آمدن از حق اشتباه محض است./842/302/ب2

ارسال نظرات