۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۳۳۰۵۴

گزارش هفتگی سازمان ملل از تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین

دفتر هماهنگی امور بشردوست سازمان ملل "اوچا" در گزارش هفتگی خود تحت عنوان "حمایت از غیر نظامیان" به تشریح تجاوزات اسرائیل در بازه زمانی 7 تا 13 ماه جاری پرداخت.
غزه

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر هماهنگی امور بشردوست سازمان ملل اوچا اعلام کرد که دشمن صهیونیستی پس از اجرای عملیات تل آویو به جنایاتش علیه ملت فلسطین در کرانه باختری شدت بخشید.


در این گزارش آمده است که اشغالگران صهیونیست در بازه زمانی مذکور تمامی مبادی ورودی شهرک یطا را به مدت سه روز مسدود کردند و مانع از هرگونه تردد در این شهرک شدند.

 

در این گزارش می خوانیم که نظامیان صهیونیستی در این بازه زمانی 350 فلسطینی را از ورود به سرزمین های اشغالی 1948 منع کردند.

 

این نهاد بین المللی تاکید کرد که مراجع صهیونیستی به خاطر فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مجوز 83 هزار فلسطینی ساکن کرانه باختری و صدها مجوز فلسطینی ساکن نوار غزه را تعلیق و لغو کردند.


نماینده بلند پایه سازمان ملل در حقوق بشر نسبت به لغو و تعلیق این مجوزها ابراز نگرانی کرد و آن را یک مجازات دسته جمعی خواند.


طبق این گزارش، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در مدت زمان مذکور یک خانه را در شهرک بیت عمره واقع در استان الخلیل ویران کردند که در پی این جنایت 6 فلسطینی آواره شدند.


اوچا اعلام کرد که نظامیان اسراییلی در بازه زمانی مذکور دستور تخلیه 48 باب خانه را صادر کردند که در پی این جنایت 288 تن آواره شدند. این جنایت به منظور مجازات دسته جمعی فلسطینیان صورت گرفت.


رابرت بایر، هماهنگ کننده امور بشردوست در سرزمین های اشغالی فلسطین در ماه نوامبر سال 2015 از رژیم صهیونیستی خواست تا دست از تخریب خانه های فلسطینیان بردارد.


رابرت بایر تصریح کرد که بر پایه قوانین بین المللی تخریب خانه های فلسطینیان به مثابه مجازات دسته جمعی آنان است.


طبق این گزارش، ارتش صهیونیستی در این بازه زمانی به سوی یک فلسطینی معلول ذهنی در پست بازرسی عورتا واقع در جنوب نابلس به بهانه اینکه قصد حمله با سلاح سرد به سوی نظامیان اسراییلی را دارد، آتش گشود که در پی این جنایت وی زخمی شد. دشمن صهیونیستی در این مدت 15 فلسطینی دیگر را با شلیک گلوله زخمی کردند.


در گزارش حاضر خاطرنشان شده است که نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس در بازه زمانی مذکور 87 بار به مناطق مختلف کرانه باختری از جمله قدس شرقی یورش بردند و 128 فلسطینی را بازداشت کردند و یک بار نیز اقدام به شلیک منور کردند در پی این تجاوز دست کم 50 اصله درخت زیتون در شهر قلقیلیا طعمه حریق شد و سوخت./982/ب102/د

ارسال نظرات