۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۴۳۲۹۸۰
آیت الله مصباح یزدی:

همه ما در انقلاب اسلامی در معرض امتحان هستیم

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که انسان باید از بلاها متنبه شده و به سوی خداوند برود، گفت: خداوند می فرماید وقتی انسان به بلاها بی اعتنا شد به آن رفاه و آرامش می دهیم و یک دفعه از آن سلب می کنیم، حکمت بلاها این است که همه زندگی دنیا یک چشم بر هم زدن است که انسان در آن باید امتحان خود را پس دهد.
آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) جمعه شب در جلسه اخلاق ماه مبارک رمضان که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، گفت: دنیا دوره محدودی است که فراز و نشیب هایی دارد.

 

وی افزود: آیا می ارزد که انسان تنها هدف خود را لذت های زود گذر قرار دهد یا باید به فکر جایی باشد که لذت های تمام نشدنی دارد، بقای دنیا مصونیتی ندارد و امکان دارد از بین برود و معلوم نیست که محصول دنیا به دست انسان برسد، زندگی دنیا لحظه ای در برابر زندگی آخرت است و نمی توان پیش بینی کرد تا چه زمانی ادامه دارد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که غیر از محدود بودن متاع دنیا قلیل است، اظهار داشت: قرآن می فرماید انسان نباید دلبسته ثروت و اموال خود باشد، خطاب به انسان می فرماید آیا ایمن هستید که امر ما شب یا روز نازل شود و آن ها و شما از بین بروید.

 

وی ادامه داد: سر این که خداوند متعال در زمین بلاهایی نازل می کند این است که همه انسان ها بفهمند زندگی دنیا قابل اعتماد نیست و برای این دنیا خلق نشده اند، خدا انسان را برای بقا و آخرت آفریده است، دنیا ابزاری برای استفاده انسان ها است نه این که هدف باشد.

 

آیت الله مصباح یزدی با بیان این این که انسان باید برای آخرت کار کرده و در این زمینه تأمل کند، ابراز داشت: گاهی انسان در این زمینه با وجود این که اعتقاد دارد تنبلی کرده و حتی در دل آن شک و شبهه هایی درباره آخرت و قیمت مطرح می شود.

 

وی عنوان کرد: خداوند بندگان خود را امتحان کرده و به زودی نعمات و بلاها را تغییر نمی دهد مگر این که خود مردم بخواهند، وقتی خداوند نعمتی به مردم می دهد زود از آن ها سلب نمی کند مگر این که خودشان کاری کنند که مستحق عذاب شوند.

 

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: این گونه نیست حال که انقلاب شد همه عوض شود بلکه باید همه افراد از بالا تا پایین امتحان شوند، در زمینه ظهور نیز وضعیت همین است و قرار نیست صرفا با ظهور حضرت همه چیز خوب شود بلکه مقدمات و امتحاناتی دارد.

 

وی اضافه کرد: بلاها برای این است که شوکی به انسان وارد شود و هوشیار باشد، هیچ پیامبری فرستاده نشده که قوم آن پیامبر به سختی ها و مشکلاتی فراهم نشود چون خدا می خواهد به سوی خداوند بیایند قرآن می فرماید با این که ما چنین تدبیری داشتیم اما اثر نکرد چون دل های آن ها قساوت گرفته است.

 

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که انسان باید از بلاها متنبه شده و به سوی خداوند برود، گفت: خداوند می فرماید وقتی انسان به بلاها بی اعتنا شد به آن رفاه و آرامش می دهیم و یک دفعه از آن سلب می کنیم، حکمت بلاها این است که همه زندگی دنیا یک چشم بر هم زدن است که انسان در آن باید امتحان خود را پس دهد.

 

وی افزود: با وجود این که بلاهای فراوانی وجود دارد انسان عاشق دنیا است حال اگر بنا بود که بلاها نباشد چه می شد، اگر بنا باشد انسان امتحان ندهد عالم فلسفه وجودی خود را از دست می داد؛ باید سختی ها و خوشی پیش بیاید که انسان امتحان خود را پس بدهد./1323/پ201/ج

ارسال نظرات