۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۲
کد خبر: ۴۳۲۹۶۶
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم:

منافقان در پوشش مذهب ضربه به دین می‌زنند

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه منافقان در پوشش مذهب به دنبال ضربه زدن به دین بوده‌اند، مقابله سامری با حضرت موسی(ع)، ساختن مسجد اموی در مقابل مسجد نبوی و علم کردن قرآن در مقابل امام علی(ع) را از جمله این اقدام‌ها برشمرد.
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حاج ابوالقاسم، استاد حوزه علمیه قم، بعد از ظهر جمعه در مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه خداوند و اهل بیت(ع) ناظر بر اعمال هستند، گفت: اعمال ما شیعیان بر اهل بیت(ع) عرضه می‌شود بنابراین باید مراقب باشیم که خود را به گناه آلوده نکنیم.

 

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند که اعمال مسلمانان همه روزه بر حضرت رسول(ص) عرضه می‌شود بنابراین باید خجالت بکشیم و شرمنده باشیم که مبادا اعمال ناپسندی از ما به حضرت رسول(ص) عرضه شود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اعمال انسان‌ها چه کافِر و چه مسلمان بر اهل بیت(ع) عرضه می‌شود، گفت: روزی امام رضا(ع) و یکی از یارانشان برای اولین بار وارد شهر توس شدند و در آنجا امام رضا(ع) در مراسم تشییع جنازه یکی از اهالی شهر شرکت کردند و قبل از اینکه مرده را در قبر بگذارند به او بشارت بهشت را دادند که همراهشان از ایشان پرسید مگر شما این مرد را می‌شناسید حضرت فرمود نه ولی مگر نمی‌دانی که اعمال شیعیان و مردم بر ما اهل بیت(ع) عرضه می‌شود و در حال حاضر هم اعمال ما بر امام زمان(عج ) عرضه می شود.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم تصریح کرد: منافقان در پوشش مذهب به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند که در این زمینه می‌توان به مسجدی که توسط منافقان برای سلطه بر مسلمانان ساخته شد اشاره کرد که قرآن به دلیل اینکه هدف از ساخت این مسجد ضربه زدن به اسلام بود از آن به عنوان مسجد ضرار یاد می کند.

 

وی افزود: در طول تاریخ نمونه‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که منافقان در پوشش مذهب به دنبال ضربه زدن به دین بوده‌اند که مقابله سامری با حضرت موسی(ع)، ساختن مسجد اموی در مقابل مسجدنبوی، علم کردن قرآن در مقابل امام علی(ع) و ساخت مساجد فراوان پس از شهادت امام حسین(ع)به دست منافقان از این جمله کارها است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قرآن کریم هر کاری را که موجب خشم کفار شود ارزشمند می داند، گفت: خداوند در آيه ۱۲۰ سوره توبه می‌فرماید که مسلمانان باید پا جای پای پیامبر(ص) بگذارند و هر سختی که در این راه بکشند عملی حسنه در نامه اعمال آن‌ها است.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید که جوانان ما به خود می بالند که به خاطر خدا در جبهه های مختلف جنگده اید و ملت ایران هر سختی که کشیده به خاطر خدا کشیده و به آن افتخار می‌کند؛ بنابراین باید در انتخاب مسؤولان هوشیار باشیم و هر مسؤولی را که دشمنان بیشتر با او مخالف هستند را ارزشمندتر دانسته و از او حمایت کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: گاهی تأخیر در اجابت دعاها به نفع انسان است و گاهی چند سال طول می‌کشد تا اثر استجابت دعا در زندگی انسان آشکار شود و انسان نباید برای رسیدن به دعاهای خود شتاب کند زیرا اگر دعایی در این دنیا برآورده نشود در آخرت خداوند پاداشی بزرگی به پاس آن به انسان می دهد و گاهی مستجاب نشدن دعا به این علت است که خداوند بنده را دوست دارد و نمی‌خواهد ارتباط خود را با معبود قطع کند.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با بیان اینکه میان حق و باطل راه سومی نیست و هرچه که حق نباشد باطل است، یادآور شد: خداوند در آیه ۳۲سوره یونس می‌فرماید پرودگار شما حق است و هر چه حق نباشد ظلالت و گمراهی است و راه سومی وجود ندارد و اهل بیت(ع) حق هستند و حقی که خداوند تثبیت کرده راه اهل بیت(ع) است و هرکس راه اهل بیت(ع) را کنار بگذارد باطل است و هرکس مقابل حق بایستد باطل است و در حق تندوری و میانه روی وجود ندارد بلکه راه حق راه ثابت است و هر چه جز حق باشد باطل است./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات