۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۹
کد خبر: ۴۳۲۸۱۹

کتاب «گام‌های سلوک» به تلویزیون رسید

تیزر تلویزیونی کتاب «گام‌های سلوک» تولید و از سیمای جمهوری اسلامی روی آنتن خواهد رفت.
کتاب گام‌های سلوک

به گزارش خبرگزاری رسا، تیزر تلویزیونی کتاب «گام‌های سلوک» تولید و از سیمای جمهوری اسلامی روی آنتن خواهد رفت.

 

کتاب «گام‌های سلوک: چهل گام در خودسازی» که در پنجمین پویش مطالعاتی «روشنا» معرفی شده، نوشتۀ حسن قدوسی‌زاده، دربردارندۀ چهل دستور و توصیۀ اخلاقی مختصر و مفید برای تهذیب نفس و خودسازی است که برای مخاطب جوان به ویژه قشر دانشجو تدوین شده است. این کتاب که پنجمین دفتر از مجموعه کتاب‌های اخلاقی دفتر نشر معارف با نام «دفاتر ملکوتی» است، می‌تواند به عنوان مقدمه‌ای برای تربیت اخلاقی و راهیابی به ابتدای سیر و سلوک حقیقی به شمار آید.

 

کتاب «گام‌های سلوک» در واقع مخاطب خود را گام به گام با اصول اولیۀ تربیت اخلاقی آشنا می‌نماید و در هر گام به ذکر آیه‌ای از قرآن کریم و چند حدیث مختصر از اهل بیت عصمت و طهارت‌(علیهم السلام) در رابطه با همان گام و چند نکتۀ کوتاه و متنوع علمی و عملی مرتبط با آن موضوع بسنده می‌کند، به‌طوری‌که خستگی و کسالتی را برای خواننده به‌همراه نمی‌آورد.

 

در کتاب «گام‌های سلوک» فهرست نسبتاً کاملی از نیازهای اخلاقی انسان مانند نماز، دعا، تلاوت قرآن، صدقه دادن، بر آوردن حاجات برادران مؤمن، فراگیری علم، استراحت، بهداشت، مراقبۀ نفس، محاسبۀ نفس، ذکر دائمی، اهمیت دادن به ساعات عمر، صلۀ رحم، نیکی به پدر و مادر، کنترل چشم و زبان، ارتباط با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، شکر نعمت‌های الهی، رعایت تقوای الهی، خوش خلقی، پرهیز از گناه، توبه و استغفار، یاد مرگ، اخلاص، دوراندیشی، نرمی و مدارا با دیگران، امید به فضل و رحمت الهی و انجام تفریحات سالم مورد توجه قرار می‌گیرد و نقش این امور در خودسازی و سیر و سلوک اخلاقی بیان می‌شود.

 

پنجمین پویش کتابخوانی «روشنا» با محوریت سه کتاب در حال برگزاری است که علاوه بر «گام‌های سلوک» کتاب‌های «ملاقات در شب آفتابی» و «شهر ضرب‌المثل‌ها» نیز دو کتاب دیگری هستند که به مخاطبان توصیه شده است.

 

بر اساس این گزارش از چندی پیش تیزر تلویزیونی رمان «ملاقات در شب آفتابی» نیز از آنتن رسانه ملی به منظور معرفی بیشتر این کتاب به مخاطبان پخش شد./998/د102/ق

 

منبع: جشنواره کتابخوانی «روشنا»

ارسال نظرات