۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۴۳۲۸۰۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم مطرح کرد؛

نمایشگاه قرآن محلی برای بهره مندی از انوار قرآنی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این که نمایشگاه قرآن با هدف ایجاد تفرج گاهی در ماه مبارک رمضان برای شهروندان عزیز قمی دایر شده است، گفت: این نمایشگاه محلی برای بهره مندی شهروندان از انوار قرآنی است.
عباس دانشی

حجت الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: نمایشگاه قم از سوی اداره کل ارشاد و سازمان فرهنگی هنری شهردای استان قم با هدف ایجاد تفرج گاهی در ماه مبارک رمضان برای شهروندان عزیز قمی دایر شده است.

 

وی افزود: در این نمایشگاه بخش های کتاب شامل کتاب های قرآنی در سطح عمومی و کتاب های قرآنی و معارف ویژه کودکان و نوجوانان ایجاد شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این که بخش هایی از نمایشگاه به صنایع دستی و هنرهای قرآنی اختصاص داده شده است، اظهار داشت: شهروندان قمی می توانند با حضور در نمایشگاه از انوار قرآنی بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام دانشی ادامه داد: در بخش دیگری از نمایشگاه غرفه بزرگی از نرم افزارهای های علمی، فرهنگی، دینی، ادعیه و ... با حضور هشت تولید کننده بزرگ نرم افزاری دایر شده است.

 

وی با بیان این که در چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت قم مؤسسات قرآنی نیز حضور پیدا کرده و محصولات خود را در معرض دید مخاطبان قرار داده اند، بیان داشت: این مؤسسات فعالیت های خود را در عرصه های آموزش، ترتیب، ترتیل، تفسیر و تدبر در قرآن ارائه می کنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه به برنامه های ویژه زنده در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این برنامه ها برای کودکان و نوجوانان برگزار می شود و کارگاه نقاشی، جلسات ویژه قرآنی و جُنگ شبانه قرآنی در فضای پیرامونی نمایشگاه برخی از این برنامه ها است.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های تخصصی با حضور اساتید و متخصصان قرآنی از دیگر برنامه های اجرا شده در نمایشگاه است که هرشب به مدت نیم الی یک ساعت با حضور علاقه مندان به مباحث قرآنی برپا می شود.

 

حجت الاسلام دانشی در پایان از برگزاری نمایشگاهی قرآنی در نیمه دوم سال خبر داد و افزود: در این نمایشگاه مؤسسات قرآنی که در عرصه های محتوایی و تفسیری فعالیت دارند، حضور خواهند داشت./907/ت302/ی

ارسال نظرات