۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۴۳۲۸۰۳
حجت‌الاسلام صدوق:

هیچ قدرتی نتوانست رفتار سیاسی امام را بشناسد

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌‌که هیچ قدرتی نتوانست رفتار سیاسی امام خمینی(ره) را بشناسد، گفت: رمز موفقیت امام مشارکت دادن مردم در همه صحنه های سیاسی و اجتماعی بوده است.
حجت الاسلام صدوق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مسعود صدوق عصر امروز در سلسله نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی  که در مصلی قم برگزار شد، با بیان اینکه رمز پیروزی امام خمینی(ره) الهام پذیری از عاشورا است، اظهار کرد: امام خمینی توانست با بهره‌گیری از درس‌های عاشورا و با کمک مردم رژیم پهلوی را سرنگون سازد.

 

وی با بیان اینکه سیاست امام خمینی(ره) با دیپلماسی غرب تفاوت بسیار زیادی داشت، بیان کرد: اخلاق امام خمینی(ره) مبتنی بر اخلاق قرآن و حق و باطل بود و در همین راستا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شعار نه شرقی و نه غربی را در جامعه مطرح کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: هنوز هم اروپا و آمریکا نتوانستند رفتار سیاسی امام(ره) را بشناسند و در راستای همین عدم شناخت از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی سعی به نفوذ در بین همفکران خود کردند و به دنبال کسانی رفتند که پیرو مکتب مادی و یا تفکر مقابله مسلحانه بودند رفتند.

 

وی با بیان اینکه رمز موفقیت امام خمینی(ره) مشارکت دادن مردم در همه صحنه ها بوده است،  بیان کرد: امام همیشه به مردم می‌گفت که باید در صحنه ها حضوری فعال داشته باشند، امام تمام موضوعات را با مردم در میان می‌گذاشت و حتی تمام مشکلات را به آن‌ها می‌گفت.

 

حجت‌الاسلام صدوق گفت: امام تمام حملات را به جان می‌خرید و همیشه تکیه گاهش خداوند، اهل‌بیت و مردم بودند و هیچگاه از قدرت دشمن هراسی در دل نداشت./858/پ202/ی

ارسال نظرات