۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۴۳۲۷۹۸
امام جمعه دماوند:

سیره حضرت خدیجه کبری الگوی اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه دماوند با اشاره به لزوم تبیین سیره حضرت خدیجه(س) به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی گفت: این بانوی گرانقدر الگوی کامل همه زنانی هستند که در راستای گسترش دین الهی، مدافع ولی خدا بوده اند.
حجت الاسلام محمد علاءالدینی، امام جمعه دماوند

حجت الاسلام محمد علاءالدینی، امام جمعه دماوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا خاطرنشان کرد:  حضرت خدیجه(س) یک الگوی بسیار مهمی در بحث اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل هستند که به تنهایی وظیفه انسان های دیگر را تحمل کردند و این پرچم را به دست گرفتند و با توجه به فرمایش پیامبر گرامی اسلام(ص) در دورانی که همه مردم پیامبر(ص) را تنها گذاشتند، این بانوی بزرگوار آن حضرت را یاری کرد و حضرت خدیجه(س) از این جهت جزو سابقات هستند.

 

امام جمعه دماوند به اهمیت نقش بانوان در بقای اسلامی اشاره و اظهار داشت: سبقت حضرت خدیجه(س) در ایثار و تلاش برای بقای اسلام، نقش بانوان را هم بالا می برد؛ هیچ ولی خدایی نبوده است که در کنار او زن حمایتگر نبوده باشد؛ خدا اول حجت می فرستد و سپس امت می فرستد، همیشه در کنار حجت خود، یک بانوی عظیم را معرفی می کند؛ حضرت حوا(س) در زمان حضرت آدم(ع)، حضرت آسیه در زمان حضرت موسی(س)، حضرت خدیجه(س) در زمان پیامبر گرامی اسلام(ص)، حضرت زهرا(س) در زمان حضرت علی(ع) و حضرت زینب(س) در در زمان حضرت سیدالشهدا(س) مطرح بوده اند.

 

حضرت خدیجه الگوی اقتصاد مقاومتی

وی حضرت خدیجه(س) را الگوی اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) الگوی کامل همه زنانی هستند که در راستای گسترش دین الهی، مدافع ولی خدا بوده اند و امروز امت ما بهترین الگوی اقتصاد مقاومتی را می تواند در تبیین سیره حضرت خدیجه(س) و پیامبر اکرم(ص) درباره لزوم پاسداشت این بانوی بزرگوار دنبال کند.

 

حجت الاسلام علاءالدینی با بیان این که ازدواج های متعدد پرتویی بر عظمت حضرت خدیجه(س) نشد، گفت: جامعه اسلامی از خود سؤال کند با توجه به این که پیامبر(ص) به دلیل فلسفه های مختلف ازدواج های متعدد داشتند، اما این ازدواج های متعدد پرتویی بر عظمت حضرت خدیجه(س) نشد و این به خاطر الگو بودن این بانوی فداکار بود.

 

امام جمعه دماوند در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که چه نگاهی سبب رونق وقف فرهنگی و دینی می شود، خاطرنشان کرد: باید به خود برگردیم و ببینیم که وقف های وجود به چه صورت مصرف شده است؛ یعنی مدیریت وقف های موجود به عناوین فرهنگی که هستند، چه مقدار با نیت واقفان هماهنگی داشته و در اجرای آن تا چه حد توانسته ایم مدیریت کنیم.

 

انتشار عناوین موقوفات فرهنگی و تأثیرات آن راهی برای احیاکردن وقف در میان مردم است

وی ضمن بیان تأثیرگذاری انتشار عناوین و تأثیرات موقوفات فرهنگی در احیای فرهنگ وقف اظهار داشت: فرصت مناسبی است که عناوین وقف های فرهنگی آمار سنجی و درصد وقف فرهنگی نیز بیان شود و لازم است که تأثیر این موقوفات بر مسائل فرهنگی برای مردم بیان شود و مردم شائق شوند که این وقف ها را دوباره احیا کنند.

 

حجت الاسلام علاءالدینی به نقش ملموس کردن تأثیرات وقف در میان مردم پرداخت و تصریح کرد: جهت گیری قالب وقف های امروزی درباره حضرت سید الشهدا(ع) است، چرا که توانسته ایم تأثیرات، گستره و عظمت آن را برای مردم ملموس کنیم؛ مطالعه می کردم که هر جایی موقوفات سید الشهدا یا امامزادگان گسترش داشته، شهدای آن محل هم بیشتر بوده است.

 

امام جمعه دماوند با بیان این که مسؤولان امر باید آمار موقوفات فرهنگی را برای مردم بیان کنند، گفت: اهمیت این موضوع آنجا است که رهبر معظم انقلاب فرمودند مضررات تولیدات غذایی به خوبی تبیین می شود، اما برای مضررات تولیدات فرهنگی تبلیغی صورت نمی گیرد؛ بایستی این مسأله را پر رنگ کنیم، البته اثبات تولیدات فرهنگی در بعد تأثیرگذاری آن و آسیب هایی که انسان را تهدید می کند، زمان بر و لازم است که این مسأله برای مردم توضیح داده شود./822/ت302/ی

ارسال نظرات