۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۳۲۷۷۳
استاد حوزه علمیه:

الگو قرار نگرفتن حضرت خدیجه به مثابه خیانت به انسانیت است/ امروز ایادی استعمار حیا را در جوامع از بین برده اند

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت خدیجه عالی ترین الگو برای بانوان مسلمان است گفت: استکبار همواره به دنبال خدشه وارد کردن بر چهره این الگوی شایسته مسلمانان است، الگو قرار نگرفتن حضرت خدیجه به مثابه خیانت به انسانیت است.
حجت الاسلام سید محمد حسین حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمد حسین حائری زاده استاد حوزه علمیه ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد جامع کرمانشاه ابراز داشت: حضرت خدیجه کبری (س) مادر اسلام بود.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حضرت زهرا (س) در افق شناخت خلقت برای جهانیان الگو هستند و  حضرت خدیجه (س) الگویی تمام عیار و کامل برای کسانی است که می خواهند به واقعیت اسلام دست یافته و اسلام آورده و به آن عمل کنند.

 

وی تأکید کرد: دشمنان اسلام الگوسازی از حضرت خدیجه (س) را تهدیدی برای منافع خود دیدند و با تحریف شخصیت ایشان سعی در کمرنگ ساختن نقش و حضور حضرت خدیجه (س) در صدر اسلام را داشتند.

 

حجت الاسلام حائری زاده یادآور شد: حضرت خدیجه کبری (س) در 53 سالگی از دنیا رفت و در زمان ازدواج با پیامبر (ص) 25 و یا 28 سال داشتند اما دشمنان حتی در اعداد سن و تاریخ تولد و ازدواج و رحلت و آداب همسرداری آن حضرت تحریف ایجاد کردند.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: اگر بانوان قصد دارند لذت انسان حقیقی بودن را درک نمایند و آن را با هیچ چیز دیگری معاوضه نکنند باید حضرت خدیجه با زندگی درّ افشان را به عنوان عالی ترین الگو برای خود برگزینند.

 

وی خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه (س) تمام ثروت خود را در راه خدا تقدیم کرد تا جایی که در زمان مرگ کفنی هم نداشت، این ایثار و بخشش به این دلیل بود که حضرت خدیجه (س) به این درک دست یافته بود که چیزی متعلق به انسان ها نیست و همگی امانتی از جانب خدا هستند.

 

حجت الاسلام حائری زاده اظهار داشت: در زیارات و ادعیه نام حضرت خدیجه (س) در کنار نام حضرت زهرا (س) آمده است اما استکبار همواره به دنبال خدشه وارد کردن بر چهره این الگوی شایسته مسلمانان است، الگو قرار نگرفتن حضرت خدیجه (س) به مثابه خیانت به انسانیت است.

 

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: بانوان با پیروی از حضرت خدیجه (س) همسری خردمند، مدیر، مدبر، دلسوز، مهربان، مجاهد، مقاوم، صبور، ایثارگر و مخلص خواهند بود.

 

وی با انتقاد شدید از وضعیت حجاب برخی بانوان عنوان داشت: امروز ایادی استعمار حیا را در جوامع از بین برده اند و از این طریق و با به فراموشی سپردن الگوهای شایسته جهان اسلام، بی حجابی و بی بند و باری را در سطح جوامع افزایش داده اند.

 

حجت الاسلام حائری زاده در پایان ابراز داشت: مستکبران شخصیت حضرت خدیجه (س) را تحریف کردند تا به عنوان الگو در جوامع مسلمان قرار نگیرد زیرا اگر ایشان الگو قرار می گرفتند بساط شیاطین و شرق و غرب برچیده می شد./857/202/ب3

ارسال نظرات