۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۳۲۵۶۲
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

 روحانیت فرمانده جبهه فرهنگی در جامعه اسلامی است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران روحانیت را فرمانده جبهه فرهنگی معرفی کرد و با بیان این که نقش روحانیت در مقابله با هجمه های فرهنگی بی بدیل و حائز اهمیت است، گفت: حضور در صحنه روحانیت موجب عقب نشینی دشمنان از مواضع خود شده است.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مبلغان دینی، روحانیت را فرمانده جبهه فرهنگی معرفی کرد و با بیان این که نقش روحانیت در مقابله با هجمه های فرهنگی بی بدیل و حائز اهمیت است، گفت: حضور در صحنه روحانیت موجب عقب نشینی دشمنان از مواضع خود شده است.

 

وی با بیان این که روحانيت شيعه درطول تاريخ همواره به حراست ازمنابع ومتون ديني پرداخته و مرزبان فرهنگ و‌ عقايد اسلامي بوده است، افزود: امروز نیز روحانیت در خط مقدم دفاع از آرمان ها و ارزش های دینی قرار دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش‌هاي علما در طول تاريخ اسلام تا به امروز تصريح کرد: امام خمینی(ره) توانست اين ظرفيت انباشته شده تاريخي را آزاد کند و راز و رمز دشمني دولت های استکبار با نظام اسلامي حضور روحانیت در بطن و متن تحولات جامعه است.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که نظام اسلامی با روحانيت عجين شده است و به همين دليل دشمن کوشش مي‌کند روحانيت را تضعيف کنند، گفت: دشمنی با روحانیت پیشینه تاریخی دارد و از گذشته تا به امروز این دشمنی ها به شیوه های مختلف وجود داشته است.

 

وی با بیان این که روحانيت وارث انبياء و اولیای الهی است، گفت: روحانيت در زمان پيروزي انقلاب اسلامي نقشي خطير، تاثيرگذار و ماندگاري بر عهده داشت و اين نقش و تاثيرگذاري تا امروز که سه دهه از پيروزي انقلاب گذشته نيز ادامه دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: روحانيت امروز باید احساس مسؤوليت بيشتري نسبت به مسائل روز داشته باشد و خود را آماده و مجهز براي جنگ با دشمن در سنگر علمي و فرهنگي کند تا بتوانيم در برابر شبهاتي که دشمنان به وجود آورده‌اند پاسخ‌گو باشيم و لشکريان امام زمان(عج) را فراهم آوريم.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که روحانیت باید به عنوان الگوی جامعه در مقام عمل نیز پیشگام باشد و عمل خود را نشانه‌اي براي جلب اعتماد و آرامش مخاطب قرار دهد، تصریح کرد: اگر مخاطب ميان رفتار و گفتار روحاني فاصله‌اي احساس کند، اثري از کلام او نخواهد گرفت، زيرا اين امر را نشانه نوعي دورويي و شاهدي براي بي‌اعتقادي سخنان خويش مي‌يابد.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأكيد بر اهميت نقش روحانيت در تحقق اهداف جامعه گفت: روحانيت بايد اهميت كسب روزي حلال و نقش قناعت در زندگي را در جامعه نهادينه كنند.

 

وی به نقش روحانيت در بيداري و روشنگري جامعه اشاره کرد و گفت: ترويج انديشه ناب اسلامي مهم ترين دستاورد حضور مبلغان در مناطق مختلف است.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اينکه مبلغان به عنوان سفيران عرصه تبليغ احکام ديني بايد با ترويج احکام اسلامي ارزش‌هاي ناب شريعت محمدي(ص) را در جامعه گسترش دهند، افزود: جامعه در هر زماني نيازمند آموختن مباني ديني است و اين مسئله در طول تاريخ وجود داشته است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران به تلاش‌هاي روحانيت در طول تاريخ به ويژه در به ثمر رساندن انقلاب اسلامي ايران اشاره کرد و بيان داشت : روحانيت تکيه گاه ملت ايران و عامل توسعه و پيشرفت در کشور است.

 

وي روحانيت را نهادي کاملا مستقل از همه جريان‌ها دانست و با اشاره به سخنان شهيد مطهري در خصوص ساماندهي امور روحانيان اظهار داشت: در کشورهاي اسلامي بايد روحانيت در کنار ملت باشد و مستقر بماند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌كه روحانيت، عنصر اصلي مولد فرهنگ در جامعه است، گفت: ارزش ها و هنجارها عمدتاً ازطريق روحانيت به جامعه تزريق شده و جزو فرهنگ عامه مردم درآمده و گفتار و كردار اين قشر معتمد ديني، همواره در طول تاريخ، حجت شرعي و مقبول افراد جامعه بوده است وهيچ تحليلگر منصفي وجود ندارد كه جايگاه تعيين كننده روحانيت را در راستاي گسترش فرهنگ ديني مورد تأكيد قرار ندهد چرا كه نقش روحانيت در گسترش فرهنگ ديني در جامعه حائز اهميت است.

 

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت رونق فعالیت های دینی و فرهنگی مساجد در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و با اشاره به نقش ائمه جماعات در رونق فعاليت هاي ديني و فرهنگي مساجد گفت: امروز حضور مستمر روحاني و امام جماعت در مسجد يک ضرورت است.

 

وی با تأکيد بر اين‌که ترويج فعاليت‌هاي فرهنگي در مساجد از سوي روحانيان در جذب جوانان بسيار مؤثر است، ادامه داد: امروز جذب نسل جوان به سوي مساجد بايد در دستور کار متوليان فرهنگي مساجد قرار گيرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که ائمه جماعات مساجد بايد با برنامه‌ريزي مناسب جهت برگزاري برنامه‌‌هاي متنوع ديني و فرهنگي زمينه جذب بيشتر جوانان به سمت مسجد را فراهم کنند، ادامه داد: ارتباط مناسب و تنگاتنگ با نوجوانان و جوانان مي‌تواند سبب حضور بيشتر آنها در مساجد شود./950/202/ب2

ارسال نظرات