۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۴۳۲۵۵۵
رییس دیده‌بان حقوق بشر:

اعتقادات دینی دلیل تیراندازی‌های گسترده‌ در آمریکا نیست

در حالی که با توجه به حمله اورلاندو، اظهار نظرات اسلام ستیزانه در آمریکا تشدید شده، رییس دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرد که دلیل تیراندازی‌های گسترده در این کشور، دین نیست.
دیده بان حقوق بشر

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که حمله به اورلاندو مهملی برای تشدید اسلام ستیزی و اسلام هراسی در آمریکا ایجاد کرده، یک مقام ارشد سازمان فعال در زمینه حقوق بشر هرگونه دخالت دین و مذهب در موضوع تیراندازی‌های گسترده در این کشور را رد کرد.

 

به گفته مقامات آمریکایی، حمله بامداد یکشنبه فردی به نام «عمر متین» آمریکایی افغانستانی تبار به باشگاه شبانه همجنسگرایان در اورلاندو، سبب کشته شدن 50 تن و زخمی شدن 53 تن دیگر شد و فرد مهاجم هم در تیراندازی پلیس کشته شد.

 

به دنبال انتشار نام این فرد، رسانه‌های مختلف آمریکایی از ارتباط وی با داعش خبر دادند؛ خبری که خود این سازمان تروریستی با پذیرفتن مسئولیت این حمله به آن دامن زد.

 

در اوین واکنش‎‌ها به حمله اورلاندو، عده‌ای در آمریکا با اتخاذ مواضی اسلام هراسانه، موضوع را به مسلمانان نسبت دادند تا جایی که دونالد ترامپ با موج سواری بر جریان حمله اورلاندو، بار دیگر بر لزوم ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا تاکید کرد.

 

رییس دیده‌بان حقوق بشر بامداد چهارشنبه در اظهارنظری کوتاه درباره حمله اخیر به باشگاه همجنسگرایان در اورلاندو، مرتبط دانستن این موضوع به دین و مذهب را نادرست خواند.

 

«کنت روث» سوال کرد: «چرا تیراندازی‌های گسترده در آمریکا بیشتر از تیراندازی‌ها در دیگر کشورهای همتا و معادل این کشور است؟».

 

رییس دیده‌بان حقوق بشر در پاسخ، اینطور جواب داد: «نه موضوع دین و مذهب نیست. شاید مساله مربوط به دسترسی آسان به سلاح باشد. اینطور نیست؟»./847/ب102/د

ارسال نظرات