۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۴۳۲۵۵۴
معاون فرهنگي تبليغات اسلامي هرمزگان:

فرهنگ غرب نابودکننده‌ ديگر فرهنگ ها است

معاون فرهنگي، آموزشي و پژوهشي تبليغات اسلامي هرمزگان، فرهنگ غرب را نابودکننده‌ ديگر فرهنگ ها دانست و گفت: هرجا غربی‌ها وارد شدند، فرهنگ های بومی را نابود و بنیان های اساسیِ اجتماعی را از بین بردند.
فرهنگ غرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علي اكبر انصاري راد معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان امروز در نشست ترویج سبک زندگی اسلامی در بندرعباس با اشاره به نقش سبک زندگی در توسعه و نفوذ فرهنگ در بخش های گوناگون جامعه گفت: فرهنگ متاثر از عوامل متعددی همچون دین و آموزه‌های دینی قرآنی است.
 

وي با تاکید بر اینکه تقلید از فرهنگ غرب، جز ضرر و فاجعه به بار نمی‌آورد افزود: استکبار با تغییر سبک زندگی اسلامی ــ ایرانی در تلاش است فرهنگ ناب ایرانی اسلامی را از بین ببرد.
 

معاون فرهنگي، آموزشی و پژوهشی تبليغات اسلامي هرمزگان، فرهنگ غرب را نابودکننده‌ ديگر فرهنگ ها دانست و اذعان‌ داشت: ورود غربی‌ها به هر جایی، سبب نابودی فرهنگ های بومی و از بین بردن بنیان‌های اساسیِ اجتماعی می شود.
 

حجت الاسلام انصاری راد، عمل کردن به آموزه های قرآنی را راهکاری مهم برای پیروزی در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن نام برد و گفت: فرهنگ سازی سبک زندگی در جامعه باید از سوی مردم و در بطن جامعه تحقق یابد.
 

وی با اشاره به اهميت ويژه سبک زندگي از جهت جامعه‌سازي، تمدن‌سازي، تبليغ و انتقال ارزش‌هاي ديني و مواجهه با دشمنان انقلاب اسلامي، افزود: با توجه به پيشرفت دنياي اسلامي، ملت ایران و انقلاب اسلامی در پي ایجاد یک تمدن نوین اسلامی هستند.
 

معاون فرهنگي تبليغات اسلامي هرمزگان، برخورداری از یک جامعه آرمانی و مدینه فاضله ای که در آن همه افراد برای رسیدن به خواسته های خود و دیگران در تلاشند را نیازمند پیروی از سبک زندگی اسلامی دانست. 
 

حجت الاسلام انصاری راد، با تاکید بر اینکه تقویت روحیه همکاری بین شهروندان و مرتفع شدن مشکلات اقشار مختلف جامعه از آثار و برکات سبک زندگی اسلامی است تصریح کرد: شناخت مؤلفه های این نوع از سبک زندگی و ارائه راهکارهای موثر در راستای بکارگیری آن امری موثر در جهت نهادینه کردن آن در جامعه است.
 

معاون فرهنگي تبليغات اسلامي هرمزگان، شکل‌گیری هر جامعه و رشد اجتماعی آن را نیازمند بهره‌مندی از الگوهای مختلف رفتاری در سطوح مختلف دانست و ابراز داشت: تاکید ویژه بر حفظ و تبیین سبک زندگی اسلامی- ایرانی به اقتضای اسلامی بودن جامعه امری ضروری است./202/851/ب1

ارسال نظرات