۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۴۳۲۵۵۲
آیت الله مکارم شیرازی:

در برابر بردگان «زر» باید با زبان «زور» صحبت کرد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: باید بدانیم در مقابل این بردگان دلارهای نفتی از دبیر کل سازمان ملل گرفته تا دولتمردان آمریکا تنها راه این است که قوی باشیم تا این «بردگان زر» نتوانند به ما «زور» بگویند.
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در ابتدای جلسۀ شرح دعای صحیفه سجادیه خود سخنان مهمی را درباره مسائل بین الملل و درس هایی که باید از آن گرفت، بیان کرد.

 

متن کامل فرمایشات این مرجع تقلید بدین شرح است: رسوائی بزرگی که اخیراً برای دبیرکل سازمان ملل پیدا شد در نوع خود بی نظیر یا کم نظیر بود و ضربه سنگینی بر باور کسانی که این مجامع را پناهگاهی برای مظلومان جهان می دانستند وارد ساخت و همه دیدند که به آسانی بالاترین مقام سازمان ملل بازیچۀ دست دلارهای نفتی شد.


آنها چند روز نام عربستان را در لیست سیاه کودک کشی گذاردند، ناگهان ورق برگشت و از لیست سیاه حذف شد و دبیر کل اعلام کرد چاره ای جز این کار نداشته زیرا عربستان تهدید کرده بود که دلارهای نفتی کمک را قطع می کنم.


این حادثه زلزله ای در افکار ساده اندیشان که مجامع جهانی و اعلامیه های بلندبالای حقوق بشر را مشکل گشا می دانستند، افکند.


و از آن رسواتر این که آمریکایی ها چندی قبل با صراحت گفتند که یک سند 28 صفحه‌ای وجود دارد که نشان می دهد عربستان سعودی در کشتار یازده سپتامبر دست داشته و به زودی منتشر خواهد شد. و به دنبال آن عربستان با صراحت تهدید کرد که اگر چنین شود اموال خود را از بانک های آمریکایی خارج خواهد ساخت.

 

ناگهان ورق برگشت و رجال سیاسی آمریکا کشف کردند که عربستان ابداً در این مسأله دخالت نداشته و دامانشان تا ابد از هرگونه اتهام پاک و مبراست!

 

این حادثه نیز ضربه دیگری بر افکار کسانی وارد کرد که می گفتند ما باید یک روز با آمریکا دوست شویم و اعتماد کنیم.

 

آیا چنین دنیایی که با مبالغی از دلارهای نامشروع نفتی که حق فقرای عربستان است می توان دیوی را فرشته کرد، جای امن و امانی است؟ و اینجاست که باید بدانیم در مقابل این بردگان دلارهای نفتی از دبیر کل سازمان ملل گرفته تا دولتمردان آمریکا تنها راه این است که قوی باشیم تا این «بردگان زر» نتوانند به ما «زور» بگویند و بدانید در این صورت خداوند یار و یاور ما خواهد بود.

/924/د102/ج

 

ارسال نظرات