۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۳۲۵۴۸
استاد حوزه علمیه:

انقلاب اسلامی ترس از استکبار را از بین برد

حجت الاسلام اکبر نژاد با مرور وقایع انقلاب اسلامی، گفت: امام راحل(ره) با شجاعت خود کاری کرد تا یک ملت در برابر استکبار تغییر رویه بدهد.
سخنرانی مذهبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد تقی اکبر نژاد، استاد حوزه علمیه شامگاه سه‌شنبه 25 خرداد در مهدیه امام حسن مجتبی(ع)، گفت: اصل ترسیدن یکی از موهبت های خداوند است اما نکته اینجاست که اگر انسان درست استفاده نکند از این موضوع به فرد ضربه وارد می‌شود.

وی افزود: انسان نسبت به هر احتمالی حالت خوب پیدا کند و مدام حالات منفی در ذهن وی تبلور پیدا کند، در این شرایط فرد به بزدلی و ترسویی می‌رسد. حالت دیگری نیز وجود دارد که به هیچ عنوان فکر عاقبت کار را نمی‌کند که این فرد نیز به سبک سری می‌رسد.

وی بیان داشت: شجاعت به این معناست که فرد به صورت منطقی در برابر مشکلات عکس العمل نشان می‌دهد، اولیای الهی نیز اینگونه بودند؛ گاهی تقیه می‌کردند و گاهی نیز مانند صحرای کربلا تا آخر پای هدف خود می‌ایستادند.

حجت الاسلام اکبر نژاد تأکید کرد: اهل بیت(ع) از سر حکمت سکوت می‌کردند و دست به تقیه می‌زدند، به هیچ وجه اهل بیت(ع) اهل ترس نبودند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: شیطان تلاش می‌کند که فرد را ترسو کند، زیرا فرد ترسو قابلیت‌های خود را نمی‌شناسد و نمی‌تواند از داشته‌های خود استفاده کند. ضمن اینکه فرد در هنگام ترس رقیب را بزرگتر از آنچه که هست می‌بیند.

حجت الاسلام اکبر نژاد گفت: در داستان انقلاب اسلامی نیز قبل و بعد از جریان پیروزی تفکر مردم ما تغییر کرد، پیش از انقلاب مردم دشمن را بزرگ فرض می‌کردند، اما پس از انقلاب مردم به داشته‌های خود ایمان آوردند و حریف را کوچک شماردند و در برابر دشمن خود ایستادند.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) به دلیل اینکه شجاعت داشت توانست به مردم بفهماند که می‌توانند در برابر دشمن بایستند. در جریان جنگ نیز شاکردان مکتب امام خمینی(ره) در برابر دشمنان ایستادند.

حجت الاسلام اکبر نژاد بیان داشت: در برخی موارد ملتی به دلیل اینکه رهبر شجاع ندارد نمی‌تواند از داشته‌های خود بهره بگیرد و از فرصت‌های خود استفاده کند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: متاسفانه دولتی مسوول مذاکرات هسته‌ای شد که شجاعت لازم را نداشت، حتی مسؤول مذاکرات هسته‌ای در کشور ما اعلام کرد که آمریکا اگر بخواهد می‌تواند با بمب هسته‌ای کل زیرساخت‌های هسته‌ای ما را از بین ببرد.

وی افزود: انسان دچار بهت می‌شود که چگونه زمانی که هیچ امکاناتی در اختیار مردم ما نبود با آمریکا مقابله کردیم اما امروز در اوج قدرت مسؤولان هسته‌ای ما از آمریکا می‌ترسند. در داستان شهدای منا نیز برخوردهای منفعلانه مسؤولان ما کاری کرد تا رهبر معظم انقلاب نعره حیدری سر بدهند و ابدان مطهر را به کشور بازگردانده شوند.

حجت الاسلام اکبرنژاد در پایان، گفت: یکی از بهترین راهکارهای از بین بردن ترس که از سوی امام علی(ع) سفارش شده است این است که فرد به دل ترس برود./202/856/ب1

ارسال نظرات