۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۴۳۲۵۳۷
حجت الاسلام طباطبایی:

کسانی که از مردم رأی گرفتند به آنها خدمت کنند

استاد حوزه علمیه بر خدمت به مردم تأکید کرد و گفت: پست و مقام برای کسی نمی‌ماند، کسانی که اکنون از مردم رأی گرفتند و در هر پستی از پست ها قرار دارند باید از خداوند متعال استمداد کنند تا بتوانند خوب به مردم برسند و خدمت کنند.
حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی استاد حوزه علمیه سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه یک سیما پخش شد، با تبیین خطبه 32 نهج البلاغه گفت: حضرت امیرمؤمنان در بخشی از این خطبه می فرماید برخی از مردم دچار فساد درونی هستند که توان اظهار آن را ندارند اما وقتی به قدرت می رسند این فساد بروز پیدا می کند.

 

وی افزود: بر مسؤولان لازم است این افراد را به کار نگیرند و اگر گرفتند آن ها را از کار برکنار کنند، بر مردم نیز لازم است که با این دسته از افراد مماشات و مدارا کنند تا با آن ها درگیر نشوند چون خصلت آن ها پست است، مردم باید مدارا کرده و آن دسته از افراد نیز باید خود را اصلاح کنند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که مردم نباید با این گروه درگیر شده  سر به سر آن ها بگذارند تا دامنه فساد باز نشود، اظهار داشت: حضرت می فرماید این گروه افرادی هستند که شمشیر خود را کشیده و خود را آماده هر حرکت نادرستی کرده اند اما زمینه ای ندارند که بخواهند فساد کنند.

 

وی ادامه داد: کسانی دائم در فکر آزار دیگران هستند، چین افرادی باید بدانند که با وجود این ویژگی ها دائم نمی توانند در جامعه زندگی کنند، هر آدمی که زندگی خود را اینگونه می گذراند عاقبت سر سالم به گور نخواهد برد و خواسته خود نخواهد رسید.

 

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که در وجود بسیاری از انسان ها حالت غضب و خشم وجود دارد، ابراز داشت: باید از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده کرد، هر کس باید در درون خود بنگرد؛ ماه مبارک رمضان ماهی است که خداوند آن را قرار داده تا انسان خود را پاکیزه کند.

 

وی عنوان کرد: رمضان ماهی که که خداوند وعده بخشش و آمرزش داده است، کسانی که در مقاماتی یا پستی بودند و کارهایی انجام  دادند اما امروز نیستند نباید یک سره نق بزنند و گله کنند، همچنین به افراد که اکنون هستند نباید کار داشته باشند بلکه باید در فکر اصلاح خویشتن و کمک به دیگران باشند.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر کسانی اکنون پستی دارند باید دقت کنند که پست برای آن ها نمی ماند و از آن ها گرفته می شود، کسانی که اکنون از مردم رأی گرفتند و در هر پستی از پست ها قرار دارند باید از خداوند متعال استمداد کنند تا بتوانند خوب به مردم برسند و خدمت کنند؛ در ماه مبارک رمضان باید بیشتر به فکر فقرا و ضعفا بود.

 

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان مردم افزون بر این که باید به فکر اصلاح خود باشند در زمینه اصلاح دیگران نیز باید تلاش کنند، مردم باید در حل مشکلات یکدیگر کمک کرده و یاور هم باشند و به جای این که یکدیگر را بیازارند به فکر مودت باشند، هرچه انسان بیشتر به فکر دیگران باشد خداوند متعال او را بیشتر یاری خواهد کرد./1323/پ202/ی

ارسال نظرات