۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۳۲۵۲۲

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

فعالیت ۱۵۰ قرآن‌آموز در مؤسسه آوای تسنیم ساوه، ۲۰۰ مددجوی ساوجی میهمان محفل شبی با قرآن، فعالیت ۴ هزار خانه قرآنی در کشور و آغاز فعالیت ستاد اسکان تابستانی در استان مرکزی برخی از اخبار کوتاه استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، فهیمه فیاضی، مدیر مسؤول مؤسسه قرآن و عترت آوای تسنیم شهرستان ساوه، از فعالیت ۱۵۰ قرآن‌آموز در این مؤسسه خبر داد و گفت: حفظ قرآن و آشنایی با روایات قرآنی و سیره معصومین(ع) به زبان انگلیسی در این مؤسسه برای علاقه‌مندان تدریس می‌شود.

 

فیاضی با اشاره به پیشینه این مؤسسه قرآنی گفت: مؤسسه آوای تسنیم از سال ۸۸ فعالیت خود را در موضوعات فرهنگی، هنری و قرآنی زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع کرد.


وی افزود: در این مؤسسه قرآنی فعالیت‌های پژوهشی و کارگاه‌های آموزشی همسران، ازدواج، تربیت اسلامی فرزندان در کنار دوره‌های آموزش تفسیر، حفظ و روان‌خوانی برگزار می‌شود، ضمن اینکه این مؤسسه برای قرآن‌آموزان خود کلاس‌های هنری و زبان انگلیسی و نجوم نیز برگزار می‌کند.

 

۲۰۰ مددجوی ساوجی میهمان محفل شبی با قرآن

محفل شبی با قرآن در زندان ساوه با حضور ۲۰۰ نفر از مددجویان به همراه ضیافت افطاری برگزار شد.


حجت‌الاسلام اکبر نوری مسئؤول امورفرهنگی زندان شهرستان ساوه گفت: محفل انس با قرآن کریم امشب، ۲۵ خردادماه در محل زندان شهرستان ساوه کیلومتر۵ جاده همدان با حضور مسئولان و۲۰۰ نفر از مددجویان  به همراه نمازجماعت  و ضیافت افطار برگزار شد.


حجت‌الاسلام نوری ادامه داد: سخنرانی حجت‌الاسلام محمدی پیام رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوه و تلاوت قرآن کریم از سوی قاریان ساوجی محمد جلیلیان، متین عرب و محمدمهدی کریمی حافظ ۱۱ ساله کل قرآن کریم به همراه اجرای گروه تواشیح یاسین از برنامه‌های این محفل است.

 

فعالیت ۴ هزار خانه قرآنی در کشور

یوسف افراش، معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن کشور در حاشیه هفدهمین مراسم تکریم خادمان، خیّرین و مربیان قرآنی استان مرکزی گفت: ۴ هزار خانه قرآنی روستایی و شهری در کشور مشغول به فعالیت هستند، آرزوی ما این است که تمام خانه‌های قرآنی روستایی به مؤسسه تبدیل شوند اما بدون برنامه‌ریزی مدون این امر محقق نمی‌شود.

 

معاون ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن کشور تصریح کرد: فراهم شدن زمینه تبدیل خانه‌های قرآنی به مؤسسه منوط به این است که سیاستگذاری‌ها از ثبات و هماهنگی خاصی برخوردار باشند.

 

وی افزود: نباید مؤسسه‌ای فعالیتی را دنبال کند که در اصطلاح ناهماهنگی با دیگر مراکز قرآنی داشته باشد، برنامه‌ها باید به‌گونه‌ای دنبال شود که از موازی‌کاری پیشگیری گردد.

 

آغاز فعالیت ستاد اسکان تابستانی در استان مرکزی

شهریار فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی از آغاز فعالیت ستاد اسکان تابستانی در این استان خبر داد و گفت: ستاد اسکان تابستانی در استان مرکزی آغاز به کار کرده است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی  بیان کرد: در استان مرکزی 14 پایگاه، 22 مدرسه و 202 کلاس درس برای پذیرش مسافران تابستانی آماده هستند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه در ستاد اسکان تابستانی امسال 124 نفر به عنوان عوامل اجرایی مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: سال گذشته ستاد اسکان تابستانی در استان مرکزی11 هزار و 800 نفر را پذیرش کرد که امسال نیز به احتمال زیاد همین تعداد را پذیرش خواهیم داشت./303/842/ب1

ارسال نظرات